Grafický design

Martin Poláček

Martin pochází z Pardubic. Grafický design sice nestudoval, ale věnuje se mu něco přes deset let. Jeden z jeho nejlepších nápadů byl přestěhovat se do Prahy, jen ho to prý mohlo napadnout dřív. Nemá psa, ale zato má děti.

Každá spolupráce je specifická, ale nakonec většinou záleží na osobních vztazích.

Na čem aktuálně pracuješ?

Zrovna teď dodělávám pár věcí pro Aerofilms a vydavatelství audioknih OneHotBook. Pracuju na ilustracích k nadcházejícímu ročníku Pražského jara. K tomu přibyl jeden akutní projekt pro Madfinger Games.

Vypíchneš ze svého portfolia 3 věci na které jsi hrdý?

Pražské jaro

Pár let zpět mne studio Dynamo design oslovilo na soutěž vyhlášenou Pražským jarem. Nakonec jsem prezentoval tři naprosto rozdílně návrhy – pokaždé koncept na tři roky. Koncept Musica Magica zvítězil, a tak si nyní už třetím rokem užívám vytváření magických hudebních tvorů.

Dynamo design představilo vizuály pro Pražské jaro 2018 — bude ve znamení hudebních brouků

Home Credit

Opět práce v rámci Dynama. V podstatě jsem jen spoluautor loga společně s Liborem Jelínkem a Janem Šlégrem. Nicméně stále zůstává, že se mi už asi nepodaří pracovat na něčem, co následně uvidí cca miliarda lidí na planetě.

Home Credit

Kubrick festival

Přišlo mi škoda, vytvořit k sedmi filmům na festivalu v kině Aero jen jeden plakát. Takže jsem nakonec pro každý ikonický film vytvořil speciální piktogram a zároveň malý kvíz pro návštěvníky.

Jaké nástroje jsou nezbytné pro tvůj život a práci?

Tablet, počítač, Adobe. Někdy vyndám i pastelky, ale vyloženě jen v přípravných fázích.

Jak vypadá tvůj pracovní stůl?

Jakou hudbu posloucháš při práci?

Tohle je zrovna dost podstatná složka mé práce. Hudbu nebo mluvené slovo mám zapnuté v podstatě neustále. Od rádia (perličkou je „eko ambient“ na Slow radio), nejrůznější elektroniku a streamované mixy, po cokoli, co zní dost zajímavě, abych na to kliknul. V neposlední řadě poslouchám audioknihy. Neodpustím si doporučit fenomenálně načteného Remarqua od OneHotBook.

Máš nějaký způsob, jak si organizuješ den?

Jediná konstanta je asi dlouhá snídaně u úvodních monologů amerických Late Night Show – speciálně Colbert a Noah. Pak už jen do večera pracuju na projektech, které mě zajímají, přičemž se průběžně snažím donutit i k těm, které až tak zajímavé nejsou. Snažím se jít přes den alespoň jednou na kafe, ale ne vždy se zadaří.

Jaké tipy máš ke zlepšení produktivity?

Ehm… rád přijmu nějakou radu.

Jaké jsou tvoje silné stránky?

Naučil jsem se upřednostňovat potřeby projektu a neprotlačovat přespříliš osobní ambice. Dokážu velmi flexibilně měnit vizuální jazyk, takže když hodinu ladím nějaký něžný art plakát, nemám problém změnit uvažování a hned posléze pracovat na gore logu pro zombie hru. To že zvládám propojovat výtvarné ilustrátorské prostředky s těmi čistě grafickými, je taky celkem plus.

Spolupracuješ se studiem Dynamo na velkých projektech, jak se ti pracuje na jedné volné noze a druhé v agentuře?

Spolupracoval jsem i se studiem Colmo, Toman design nebo Artbureau. Každá ta spolupráce je specifická. Nepřekvapivě nakonec většinou záleží na osobních vztazích. Podobné zkušenosti ostatně mohu jen doporučit. Vždy jde o obohacující nebo alespoň dost poučnou zkušenost.

Nymburk

Děláš hodně designů pro herní odvětví, jsi sám hráč a co tě na hrách jako designéra baví nejvíc?

Dost rád se občas podívám na gameplay, ale potřebu hrát už nemám. Vytvořit vizuál pro hru znamená pochopit morfologické zákonitosti žánru, seznámit se s herní mechanikou a s trochou štěstí i navrhnout, jak se může identita propsat do samotné hry. V každém případě je příjemné, že je vždy poměrně jasné zadání, a to velmi usnadňuje práci.

Kde o tobě nebo tvojí práci najdeme další info?

Na webu www.martinpolacek.com, Behance a LinkedIn.

Jakou nejlepší radu jsi kdy dostal?

Nejlepší jsem dostal hned dvě. „Vymysli něco co stojí dolar a koupí si to každej“ plus „pořiď si oblek“. Od otce. Zatím jsem nic nevymyslel a oblek nemám.

Díky za rozhovor

Zdroj a foto: martinpolacek.com