Logo

Skanzen Strážnice

Artbureau

Sending
Hodnocení čtenářů
4.26 (39 hlasů)

Skanzen Strážnice v Jihomoravském kraji přivítá návštěvníky v příštím roce s novým vizuálním stylem. Autorem je studio Artbureau, které zvítězilo v otevřené soutěži. Značku doprovází komplexně řešený vizuální styl postavený na rastru, ve kterém se promítají motivy a činnosti spojené s životem na vsi uchované ve skanzenu.

Otevřenou dvoukolovou soutěž vyhlásil koncem dubna 2023 Národní ústav lidové kultury (NÚLK), který je jeho provozovatelem a odborným garantem. Loga skanzenu i NÚLK jsou tak většinou prezentovány společně. Chuť provozovatele posunout komunikaci skanzenu kupředu se projevila už v soutěžním zadání, kdy se oficiální název „Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy“ mění v celé oficiální komunikaci na všeobecně užívané označení „Skanzen Strážnice“.

„Při vypsání soutěže na logo a vizuální styl Skanzenu Strážnice jsme doufali, že se podaří získat návrh, který bude jednak prezentovat muzeum v přírodě – instituci se silnými vazbami na historii a tradice, ale přitom bude působit jednoduše a současně. Domnívám se, že naše nové logo od studia Artbureau má přesně tyto vlastnosti – je výrazné, snadno identifikovatelné a přitom nekomplikované. Velice si cením navržené barevnosti vizuálního stylu, která kombinuje příjemný odstín modré barvy se slámovou žlutou, evokující tradiční lidové stavby ze Slovácka.“
Mgr. Petra Hrbáčová, Ph.D., Národní ústav lidové kultury

Původní logo

Doposud se skanzen prezentoval kreslenou značkou v kombinaci dvou řezů písma, dvou řádků zapuštěných do sebe a těžším odstínem modré. Modrou doplňovala ve velkém měřítku hnědá, navazující na vizuální komunikaci provozovatele.

Nové logo

Explikace

Zuzana Vanišová, Artbureau

„Bylo pro nás milým překvapením, že se instituce uchovávající minulost rozhodne postavit před poměrně složitou výzvu a chce začít komunikovat s návštěvníky nově a atraktivně. Toto nadšení jsme zrcadlili v návrzích na novou vizuální prezentaci.

Základní výzvou pro náš tým bylo nastavit rovnováhu mezi estetikou lidovou (folklorní), danou historickými vazbami, a přístupem moderního grafického designu, který potřebujeme pro soudobou prezentaci a komunikaci s návštěvníky. Vytvořili jsme značku, v níž je dominantním prvkem iniciála S – symbolizující cestu vedoucí přes náves, od domu k domu.

Návrh vizuálního stylu jsme nasměrovali k větší rozmanitosti a hravosti, a to hlavně pomocí rastru, který je nejcharakterističtějším prvkem tohoto vizuálního stylu. Rozehrává rozmanitou paletu symbolů a témat, ve které si každý najde to své. Nastavili jsme systém jeho skládání na mřížku, která zajistí konzistentnost mezer a velikostí. Výhody rastru jsou pak rozměrová variabilita i podpora zapamatovatelnosti, a tím jsme skanzenu nabídli právě ten potřebný jednotící prvek prezentace.

Před začátkem samotné implementace jsme pro skanzen vytvořili manuál vizuálního stylu, šablony pro jednotlivé grafické výstupy a především systém vizuální komunikace na sociálních sítích. V online komunikaci chceme dát instituci dostupný nástroj pro sdílení multimediálního obsahu.

Písmo:

Ukázky

Další práce studia:

Pivovar Proud

Zdroj a foto: artbureau.cz