Článek

Digitální lahůdky: Provětráme automobilky. Palec dolů dostává Škoda Auto

dl autaDigitální lahůdky: Provětráme automobilky. Palec dolů dostává Škoda Auto

Ve spolupráci s Design portálem jsme se rozhodli vytvořit nový seriál zaměřený na dění v digitálním světě. V PositiveZero.co.uk chápeme online jako samostatný obor, který nesmí být svázán limity jiných médií. Online prostě není interaktivní leták, jak si ještě spousta zadavatelů myslí. Budeme se věnovat všem myslitelným online projektům, a ač právě čtete Design portál, špičkový design nebude jediné kritérium. Představíme si weby, microsite, social media kampaně nebo například landing page, které mají kvalitní nejen grafickou stránku, ale jsou z jistého pohledu i zábavné, inovativní, zanechají dojem a vzbudí emoce.

Čím začneme?

Auta a další dopravní prostředky – máloco vyvolává takové emoce. Automobilky pracují s velkými rozpočty, vyrábí drahé, často luxusní produkty a tomu by měla odpovídat jejich prezentace. Než se podíváme, jak si v digitálním světě vedou ti nejlepší z nich, zamíříme k nám – domů.

 

-Škoda Auto

-

Digitál se velmi rychle vyvíjí, a tak velkou roli hraje i výběr technologií. Nedávno jsem se chtěl podívat na novou reklamu od Škoda Auto. Navštívil jsem web a ejhle – nemám prý program Microsoft Silverlight. Běžný uživatel sotva tuší, co to Microsoft Silverlight je, a společně s absencí odkazu na jeho stažení se jedná o slušný user experience (UX) fail. Jestli někdo ve Škodě věří, že běžný uživatel nastartuje Google, dohledá instalaci Microsoft Silverlight, plug-in úspěšně nainstaluje a za několik minut se vrátí na web obohacen o nové zážitky s instalací Silverlightu, aby si kýžené video přehrál, tak se plete.

Video nelze přehrát. Chybějící plug-inu Microsoft Silverlight a nemožnost jeho snadné instalace = slušný UX fail. Na volbě technologií záleží.

www.skoda-auto.cz

 

- Hyundai microsites, Veloster a i20

-

-

Moderní celosvětově úspěšná microsite Hyundai Veloster se díky povedenému konceptu, designu a technologickému zpracování dočkala řady pokračování, např. pro model i20, i30 a další.

veloster.hyundai.cz
www.hyundaii20.cz
www.hyundai-i30.cz

 

- Volkswagen v Jižní Africe – Street Queast – hledejte VW v ulicích

Zajímavě pojatá Facebook kampaň s využitím Google Street View. Hledejte a označte co nejvíce vozů značky Volkswagen na silnicích Jihoafrické republiky. Kdo jich najde nejvíce, vyhrává. Tak hurá do toho, než soutěž skončí!

-

www.facebook.com

 

-Mitsubishi-motors.ru

-

Představení modelové řady Mitsubishi v interaktivním zenovém video webu.

kodeks.mitsubishimotors.ru

 

-Nissan Planet Zero

-

Prezentace, ve které Nissan představuje hravou interaktivní formou nový svět. Automobily v něm neprodukují škodlivé výfukové splodiny a CO2. Ukazuje také úžasný svět elektromobilů.

theplanetzero.com

 

-Vespa

-

Krása, elegance, retro i současnost. Skvělé představení skútrů značky Vespa. Efektní a designově osvěžující.

www.it.vespa.com

 

-Toyota screensaver

-

Screensaver od Toyoty, který každých pět sekud vyrobí novou Toyotu. Některé modely jsou opravdu povedené.

www.toyotascreensaver.ru

 

-Toyota – Yaris – It’s a car!

-

Osvědčený koncept vtipného video webu. Humor funguje, Yaris – it’s a car!

www.toyota.com/itsacar

 

-Volkswagen Amarok – facebook gallery

-

Volkswagen Amarok vsadil na kreativní využití Facebook fotogalerie.

www.facebook.com

 

-Mercedes, Escape the map

-

Skvělá kampaň s tak trochu netradičním využitím streetview. Zachraňte Marii, pomozte jí na svobodu. Web již bohužel neběží online, naštěstí máme Youtube.

www.youtube.com

 

-Digitální lahůdky

Tato sekce Design portálu vzniká ve spolupráci s šéfkukaři z digitální agentury PositiveZero.co.uk a má za cíl představovat novinky z online světa. Ochutnáváme zajímavé projekty, digitální kampaně i nové technologie a když nám opravdu chutná, udělujeme palec nahoru. Palcem dolů pak označíme ty lahůdky, jejichž příprava by si zasloužila větší pozornost.

Špičkový design není jediné kritérium, aby se lahůdka dostala na naše menu. Na náš jídelní lístek se dostanou weby, microsite, social media kampaně nebo například landing page, které mají kvalitní nejen grafické a technické zpracování, ale jsou z nějakého pohledu zábavné, inovativní, zanechají dojem a vzbudí emoce.

-Máte-li tip, na co se máme zaměřit, pište na: namety at positivezero.co.uk

Tomáš Silný
Creative director

PositiveZero.co.uk
Linkedin

 

Design portal

https://www.designportal.cz/webdesign/digitalni-lahudky-automobilky.html

11.09.12