Článek

Škoda Superb

Další vozem, který jsme vzali do redakčního testu, byla vlajková loď mladoboleslavské škodovky — model Škoda Superb. Naftový dvoulitr s výkonem 140 kW a pohonem všech 4 kol. Nutno dodat, že se jednalo o variatu combi s automatem, šestistupňovou převodovkou a výbavou style. Hlavním cílem bylo vyzkoušení a otestování vozu, který patří mezi nejluxusnější dostupné vozy na českém trhu.

Koncept Superbu od Jozefa Kabáně, který ve škodovce působil od roku 2008 a podepsal se celkem pod 16 modelů této značky.

První dojmy

V rychlosti shrňme pár prvních dojmů. Na první pohled upoutá mírně agresivní vzhled přední masky a délka vozu, která je ještě o 9cm delší než VW Passat, ze kterého Superb historicky vycházel. I díky širokému rozvoru náprav je ve vozu opravdu dostatek prostoru a to bez ohledu na to, na jaké místo si sednete.

Příjemné jsou všechny elektronické vychytávky. Vůz disponuje možností volby typu jízdy. Převážnou část jsme odjeli se zapnutým módem standard, který  je ideální pro převážnou část situací a, až na pár výjimek, vše bylo bez problému. Občas se stávalo, že při potřebě zrychlení z pomalejší jizdy v nižších otáčkách chvilku trvalo, než motor zareagoval. Zrychlení pak působilo trochu nečekaně. Pokud očekáváte rychlejší reakce motoru, je vhodnější nastavit si režim sport, ve kterém se motor drží ve vyšších otáčkách a je připraven k svižnější akceleraci.

Interiér

Uvnitř na první pohled zaujme velký displej umístěný ve středovém panelu, který slouží pro komunikaci s vozem. Skrývá v sobě všechny již standartní funkce – navigace, parkovací kamera, vzdálenost okolních předmětů při couvání a pomalé jízdě. Ovšem nalezneme zde i funkce, které nejsou úplně běžné, jde například o nastavení osvětlení interiéru, režim jízdy, údaje o vozidle… Displej je umístěn poměrně nízko, pokud se při jízdě chcete na panel podívat, je nutné očima sjet o něco níž než například v nedávno testovaném Karoqu.

Superb má elektrické polohování sedadel, jedná se však pouze o sedadla řidiče a spolujezdce. Na zadních sedadlech tato funce chybí. Sezení je příjemné a sedadlo drží i při rychlejší jízdě v zatáčkách. Při užívání vozu více řidiči oceníme možnost nastavení různých poloh, pak je možné zvolit pouze osobu a sedadlo se již samo přizpůsobí.

Zajímavým prvkem je zpětné zrcátko, které nemá téměř žádné okraje, vypadá velice elegantně a nezakrývá zbytečně větší prostor, než je třeba. Samozřejmostí je hlídání mrtvého úhlu.

Vychytávky

Nejvíce jsme se v novém voze těšili na vychytávky, které auto nabízí. Mezi ně patří především parkovací kamera, otevírání kufru pohybem nohy, adaptivní tempomat, automatická dálková světla a další.

Mezi první funkce, které jsem na vozidle otestoval patří adaptivní tempomat a automatické držení vozidla v pruhu.  I ve chvíli, kdy sundáte ruce z volantu, se dokáže auto pár chvil držet v pruhu a to včetně mírnějších zatáček. Zvukovým signálem však řidiče vybídne k převzetí řízení.

Abychom u vozidla pořádně vyzkoušeli parkovací kameru a hlídání odstupových vzdáleností, vydali jsme se na společnou cestu do uzoučkých uliček. Superb vše zvádal bez problémů a couvání podle displeje byla hračka.

Při všech svých cestách jsem měli zapnutá automatická dálková světla, která fungují výborně. Za celou dobu jízdy se stalo pouze jednou, že by na nás protijedoucí auto bliklo — auto dokáže světla ztlumit pouze v místě, kterým projíždí protijedoucí vůz. Chvílemi to působí nepřirozeně. Svítíte dálkovými světly, takže okolní krajina je osvětlena, kromě místa, kde je protijedoucí vozidlo. Dá se na to však dobře zvyknout.

Potěší i designové a funkční prvky. Ve vozidle jsou osvětlující barevné led pruhy, které si můžeme nastavit do libovolné barvy — zbarví se pak i budíky na přístrojové desce. Dále tu najdeme dostatek úložného prostoru pro odložení kávy či láhve s vodou. Na sedadla lze umístit i držák ramínka na oblečení či tabletu pro děti na zadních sedadlech.

Závěr

Testovaný vůz patří mezi nejlepší vozy značky Škoda. Měl jsem možnost setkat se i s jinými nejnovějšími modely, ale Superb byl určitě nejlepší. Na pohled krásné auto plné nejnovějších technologií. To vše doplněno nejrůznějšími vychytávkami, které člověku usnadňují život. Ale pro vyzkoušení všech funkcí a prozkoumání každého detailu by bylo nutné mnohem více času.

Flotila vozů značky Škoda pro rok 2018

Cena vozu začíná na 689 900 Kč ve variatně Active. Testovaná varianta Style začíná na 814 900 Kč a v ceně získáte navíc například adaptivní tempomat, LED packet, 18” kola, elektricky ovládané dveře kufru a další.

Zdroj a foto: skoda-auto.cz, skoda-storyboard.com