Lihovar Žufánek má typo etikety, za jejich designem stojí Andreea Bora

Lihovar Žufánek z Boršice u Blatnice po 16 letech změnil grafiku svých etiket — opouští symboly ovoce a přechází na latinku. Redesignu se zhostila Andreea Bora. Nových etiket si všiml i uznávaný blog The Dieline, který představuje nejlepší obalový design z celého světa.

Nové etikety jsou dravější, viditelnější a srozumitelnější. Dominantou je písmeno, které jsme pomocí technických textů uzavřeli jakoby do uvozovek. Ve společnosti dalších produktů tak vytváříme abecedu. Základní alko abecedu. Nové volací znaky. Žádné Oskar Bravo Sierra pro zkratku OBS, ale Ořechovka Borovička Slivovica. A to všechno Žufánek.

Předchozí symboly přestávaly plnit svoji rozlišovací funkci — nejsou moc velké rozdíly mezi tvarem švestky a ryngle či meruňky a broskve. U písmen je tomu jinak. Ty doplňují barvy, které jsou obecně spojovaný s daným ovocem. U stařených dubových variant je navíc použito invertních barev, aby byl rozdíl ještě o něco větší. Název produktu je doplněn anglickým ekvivalentem kvůli exportu do zahraničí

Design se mění u celé základní řady, kterou spojuje stejný grafický styl. Tedy Slivovice, Hruškovice, jejich dubové varianty, Meruňkovice, Reine Claude, Ořechovka, Višňovka, Medový Žufánek a Borovička. Vše ostatní (absinty, giny, geisty) zůstává zachováno. Cílem redesignu bylo osvěžit jen tu nejstarší řadu, která se od roku 2002 v podstatě nezměnila.

Zdroj a foto: zufanek.cz, andreeabora.com