Podívejte se na nejlepší české reklamy v netradiční ilustrované ročence Louskáčku

LouskáčekPodívejte se na nejlepší české reklamy v netradiční ilustrované ročence Louskáčku

Zatímco uzávěrka přihlášek letošního ročníku Louskáčku se s koncem ledna nezadržitelně blíží, připravil Lumír Kajnar ročenku loňského ročníku, kterou nazval „Skicář Art Directora“. Poprvé také máte možnost si, před samotným tiskem, prohlédnout ročenku online a oživit si vzpomínku na nejlepší reklamy v české kotlině za poslední rok.

-
Zdroj: Lumir Kajnar

Nápadité a vtipné

Lumír Kajnar, autor vizuálního stylu loňského Louskáčka, o své práci mimo jiné řekl: „Strohá fakta by asi byla příliš nudná, ostatně lze je vyčíst na webu ADC, tak jsem je překreslil do schémat, s nimiž si lze vyhrát. Žádné copy/paste, každý inzerát začínám čistým papírem, přitom je pořád co říct. Nakreslit fixkou každý motiv zvlášť, v několika verzích, pak ho skenovat a upravovat v počítači sice není moc efektivní, ale to nevadí, vždyť jde o kreativní soutěž – veletrh nápadů.“

Ručně zpracované ilustrace najdete na téměř všech stránkách ročenky. Některé z nich už pravděpodobně budete znát, pokud jste Design portál či samotnou soutěž sledovali, ale většinu tvoří množství nových ilustrací, schémat či infografik, vytvořených čistě jen pro tuto ročenku.

-
Zdroj: Lumir Kajnar

Ilustrace jsou nápadité, vtipné, ale zároveň i velmi přehledné a dá se v nich bez problémů orientovat. Například na stránce „Jak se kdo vyzbrojil na Louskáčka” je dobře vidět, že kvalitní grafika jde ruku v ruce s kvalitním copywritingem, za nímž stojí Lumír Kajnar společně s Jitkou Bret Srbovou. Radost něco takového číst. Dovedu představit, že pokud by tato stejná stránka byla vyvedena obyčejnou tabulkou, pravděpodobně by ji většina čtenářů přeskočila.

-
Zdroj: Lumir Kajnar

Celkově hodnotím tuto publikaci, a spolu s ní celý vizuální styl, velmi vysoko. Myslím, že je to jedna z mála knih, kterou bude stát za to mít v knihovně v tištěné podobě a bude radost si ji čas od času prolistovat.

Přečtěte si také:
Ukázky vizuálního stylu soutěže Louskáček 2012 od Lumíra Kajnara

 

Jaký bude letošní ročník?

Nový ročník Louskáčku, bude mít uzávěrku přihlášek už 31. ledna. Vizuálního stylu soutěže se po Lumíru Kajnarovi chopilo pražské studio Touch Branding a navázat na velmi vydařený koncept a vizuální styl loňského Louskáčku nebude právě jednoduchý úkol.

Členové Art Directors Clubu dostali možnost spolupodílet se na výsledném vizuálním stylu tím, že sami nakreslí, každý podle svých představ, vizuál na volné téma, jehož jediným formálním omezením je použití obrysu loga ADC (brejlatý ksycht).

Ze zadání dále cituji: „Cílem je vytvořit různorodou a ve vzájemném srovnání přístupů zajímavou sérii artworků, jejichž spojovacím prvkem bude (kromě typografie) logo ADC pojaté autorsky. Jednotlivé vizuály budou použity dle uvážení k prezentaci Louskáčku 2013 v tištěných médiích, na oborových internetových portálech, v ročence 2013 a na galashow.“

Budeme se tedy těšit a Aleši Mičkovi držet palce. A hlavně, nezapomeňte také přihlásit svoje nejlepší práce, zbývá už jen pár dnů.

-
Zdroj: Aleš Mička

Přečtěte si také:
Výherci Louskáčka 2012 získali ručně dělané diplomy. Chcete vědět, jak se dělaly?

 

Ukázky ročenky

-

-

-

-

-

Zdroj: Lumir Kajnar

 

-Louskáček 2012

Přehled nejlepších kreativních prací oceněných Louskáčkem, který uděluje Art Directors Club Czech Republic.

Autor: Lumír Kajnar
Počet stran: 88
Rok vydání: 2013

Ročenka je k vidění online na Issuu.com

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/rocenka-louskacek-2012-kajnar.html

28.01.13