Časopis Typo má nový web – žádné tiskové zprávy, ale kritika a osobní pohled na věc

TypoČasopis Typo má nový web – žádné tiskové zprávy, ale kritika a osobní pohled na věc

Od začátku října můžete najít web časopisu Typo na nové adrese www.typo.cz. Časopis dostal nejen novou doménu, ale hlavně i nový obsah, který vzniknul sloučením se stránkami Typo.cz Filipa Blažka. Web by se od jiných lišit tím, že nebude publikovat tiskové zprávy, ale bude dění komentovat a hodnotit. Právě Filipa jsem se zeptal na pár otázek a ohodnotit či okomentovat web můžete pod článkem i vy.

Typo

Co zajímavého na novém webu Typo.cz čtenáři najdou?

Základem je pořád staré dobré Typo.cz, stovky odkazů a důležitých praktických informací. Nejoblíbenější rubrikou byly odkazy na fonty zdarma, takže jsem tuto část (a nejen tu) podrobil důkladné revizi, nefunkční odkazy vyhodil a přidal několik nových a skvělých tipů na písma, která jsou volně ke stažení. Nové jsou rubriky Kalendář a Novinky, které kromě toho že jsou synchronizovány s kanálem typo_cz na Twitteru budou stručně informovat o dění v oboru, o výstavách, soutěžích, nových logotypech apod. Mám také radost z formulářů, prostřednictvím kterých mohou čtenáři posílat své tipy na novinky, web týdne nebo foto týdne. A konečně spolehlivě funguje předplatné časopisu Typo, to byl obrovský problém.

Budete se specializovat na typografii anebo pokryjete i další oblasti?

Chceme, aby rozsah témat byl co nejširší. Byl bych rád, kdyby se kolem časopisu vytvořila skupina přispěvatelů, která by sledovala dění nejen v typografii, ale v tvorbě periodik, informačním designu, korporátním designu a podobně. Typo by se od jiných blogů mělo lišit tím, že nebude publikovat zprávy, ale bude dění komentovat, hodnotit. Žádné tiskové zprávy, ale kritika, osobní pohled na věc.

Jak moc se bude obsah webu krýt s tištěnou verzí?

Minimálně. Blog je na časopisu nezávislý a krýt se budou jen některé krátké zprávy, které je užitečné zveřejnit hned, tedy informace o akcích, konferencích nebo výstavách. Články publikovat nebudeme, ani ze starších čísel.

Co chystáte na webu do budoucna?

Soustředíme se na anglickou verzi, která je důležitá i proto, že jinak není možné přijímat objednávky předplatného ze zahraničí. Spustíme ji nejpozději 14. října. Z krátkodobého hlediska pak přijde na řadu tvorba šablon pro zobrazení portálu na iPhonu a mobilních telefonech vůbec. A v delším horizontu bychom rádi spustili obchod s typografickými publikacemi.

Proč to trvalo tak dlouho než dostal časopis Typo důstojnou prezentaci? :)

Myslím, že to byla především otázka peněz a nevyjasněného vztahu redakce časopisu Typo, jeho vydavatele a portálu Typo.cz. Protože byla situace neudržitelná, web časopisu nefunkční a Typo.cz se kvůli závislosti na programu GoLive dalo aktualizovat jen velmi nepohodlně, vzal jsem věc do svých rukou a celou změnu zařídil a zaplatil. Snad se ta investice nějak vrátí…

Díky za rozhovor a za Design portál přeji hodně spokojených čtenářů.

Martin Kalda

02.10.09