Časopis Font tentokrát na téma: MLÉKO

Font 113Časopis Font tentokrát na téma: MLÉKO

Předposlední letošní Font je věnován mléku. A protože se jedná o téma vděčné, co se obrazového doprovodu týče, je na co koukat nejen na titulní straně, ale i uvnitř časopisu. Dále si mimo jiné přečtete rozhovor s kluky z Kolektivu, dočtete se o redesignu loga Tatra a prohlédnout si můžete práce grafika Hynka Štětky.

Hlavní téma: MLÉKO

Časopis Font

Deset stran věnovaných hlavnímu tématu zaplňují především ukázky obalů a reklam všech možných světových značek, které mají co do činění s mlékem. Do oka leckomu také určitě padnou práce ruského fotografa Andreje Razumovského a chybět nemůže ani klasika – kampaň “Got milk?”. Z českých prací jsou blíže představeny ilustrace krav z nových obalů Tatra mléko a nová značka Rehberg. Hodnocení mlékárenských log nijak slavně nedopadlo, nejlépe bylo hodnoceno logo “Holy Cow”, které se nikdy ani nezačalo používat.

S Kolektivem na pivku a becherovkách

Časopis Font

Ačkoli se přiznám, že práce studia Kolektiv nejsou úplně moje krevní skupina, tento rozhovor stojí za přečtení. Možná díky výše zmíněným nápojům probíhá trochu neformálněji a kluci Lukáš Kijonka, Michal Krůl a Honza Košátko odpovídají přirozeně a upřímně. V rozhovoru se dozvíte například, jak se objevil Automat v Moravské galerii, jaký názor mají na Petra Babáka a jakým způsobem vlastně ve třech pracují.

Další články

Časopis Font

Poměrně hodně prostoru dostal facelift loga Tatra. Ne, řeč už není o mléku Tatra, ale náklaďácích, které budou mít nové faceliftované logo. Pokud jde o samotnou změnu loga, tak ta je víceméně kosmetická. U ostatních materiálů se pak nějak nedokážu ubránit dojmu, že to místy chtělo víc přitlačit na pilu.

Student pražské VŠUP Hynek Štětka představuje v úvodním rozhovoru své práce a zároveň i své životní postoje. Je rád, když se o jeho věcech debatuje, a osobně se mi zdá, že potenciál rozhodně mají. Prvoplánovou líbivou grafiku rozhodně nečekejte.

Neměli byste si nechat ujít článek o písmu v českých komiksech a představení italského studia FM milano.

Míjím

Časopis Font

Přiznám se, že už několik posledních Fontů přeskakuji rubriku Perly internetu (sorry, Jakube). Linky na zajímavá portfolia lze snadno najít na každém druhém serveru o designu a navíc tato druhá varianta má tu výhodu, že nemusím adresy přepisovat. Co to zkusit příště nějak tematicky omezit? A co třeba právě aktuálním tématem Fontu? Úplně ideálně bych to nazval Perla internetu a zkusil z toho moře prací vylovit jednu, kterou bych pořádně představil. Tenhle průřez mi už moc smysl nedává.

Tiskárna Grafico slaví 15 let, zatímco v tiskárně Logik si pořídili novou tiskárnu, Eizo má opět nový monitor, NetGemium vám bude řídit zakázky a Isifa prodá obrázky. Jednoduše řečeno, čekejte asi osm stran PR článků, které s dovolením přeskakuji.

P.S.: Ten David Bowie má v Kroku za krokem tak divnej kukuč, že jsem zatím nenašel odvahu ten postup Jardy Stehlíka pořádně pročíst.

Celkově díky Fontí klucí za příjemný počtení, s ubývajícím slunkem a přibývajícím mrazem by ho mohlo být klidně i dvakrát tolik :-)

 

-Časopis Font

Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.

Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde

 

 

 

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-mleko-kolektiv-stetka.html

20.11.10