Článek

Časopis Font s hlavním tématem „loterie a sázky“

FontČasopis Font s hlavním tématem „loterie a sázky“

V posledním čísle se Font zaměřuje na loterijní a sázkové hry, zejména pak na nablýskanou vizuální identitu jejich značek. Chybět nemůže Sazka ani Fortuna a pak i pár koukatelnějších věcí. Mimo hlavní téma pak stojí za zmínku články o Českém rozhlasu, špičkovém obalovém designu od Butterflies & Hurricanes a v kroku za krokem se naučíte vysázet si vlastní eknihu.

Hlavní téma: loterie a sázky

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Pokud je řeč o loteriích, nemůže samozřejmě chybět Sazka. O nedávném redesignu loga jsme psali i na Design portálu a podrobně ho rozebral i nový Font s ředitelem marketingu Sazky. Za redesignem stojí londýnské studio Sheerman Blunt a docela trefně ho glosoval Tomáš Machek v části věnované hodnocení log „Nové logo Sazky vyhlašuji prasárnou roku“.

Přečtěte si také:
Sazka vyměnila šestihran za kouli a po třiceti letech mění logo

K vidění jsou ale i povedenější značky jako třeba vizuální identita největší holandské státní loterijní společnosti Staatsloterij. Můžete si také přečíst rozhovor s Alešem Mičkou ze studia Touch Branding na téma redesign loga SynotTip anebo tvorby nového loga hry Korunka. A posledním, kdo uzavírá hlavní téma, je Kaspen/Jung von Matt s rebrandingem podznaček společnosti Fortuna.

 

Rozhovory

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Ty, co zajímá kvalitní obalový design, potěší rozhovor s kreativní ředitelkou studia Butterflies & Hurricanes Michaelou Thomas. Je z něj cítit opravdové zapálení pro toto odvětví designu a hlavně je to také vidět na jejich pracích, ve kterých najdete kromě obalového designu i vizuální systém budovy nebo logo pro Divadlo na Vinohradech.

Za přečtení rozhodně stojí i několik stran věnovaných novému logu Českého rozhlasu od studia Marvil. K vidění jsou nejen ukázky aplikace nového loga, ale i návrhy, které skončily na dalších místech. Mým favoritem zůstává logo od Side2, škoda ho.

Přečtěte si také:
Český rozhlas mění své logo

Filip Blažek vyzpovídal Reneho Tonemana z nizozemského grafického studia Silo, které se v loňském European Design Awards stalo, po zisku několika dalších ocenění, agenturou roku. V poměrně krátkém rozhovoru Toneman představuje několik svých prací.

 

Nenechte si ujít

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Zaujal mě návod Pavla Kočičky jak správně vysázet eknihu. V osmi okénkách se asi nedá odvyprávět celý podrobný tutoriál, ale určitě potěší několik rad a tipů, které běžně v příručkách nenajdete. Je škoda, že tomuto typu obsahu není věnováno ve Fontu víc místa, třeba na úkor článků o tiskárnách, které přeskakuji.

Z dalších článků bych zmínil pojednání o cloudových úložištích od Richarda Krejčího a krátké novinky, které tak nějak shrnují to nejdůležitější ze zpráv na blogu Fontu. A to je asi vše, co bych zmínil.

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Díky za příjemné počtení Fonte!

 

-Časopis Font

Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.

Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde

 

 

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-128-loterie-sazky.html

21.05.13