Článek

Časopis Font s hlavním tématem „automobilové závody“

Font 126Časopis Font s hlavním tématem „automobilové závody“

Nový Font vyšel už před Vánocemi, bohužel času o dlouhých zimních večerech nebylo tolik, jak jsem předpokládal, takže jsem se k jeho přečtení dostal až nyní. Hlavním tématem jsou, jak už předznamenává obálka vyvedená technologií Prindor, rychlá závodní auta. Kromě toho si počtou ti, co mají rádi obalový design a hezké ilustrace.

Hlavní téma: automobilové závody

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Hlavnímu tématu je v novém Fontu věnováno 12 stran. Najdete zde už tradiční hodnocení log, které, pro mě osobně trochu překvapivě, vyhrává logo Formule 1. Dále pak dva rozhovory. První se závodním jezdcem a fotografem Onřejem Zárubou a druhý s grafikem Svenem Voelkerem, který pracoval na vizuální identitě automobilky Suzuki a na svém kontě má i knihu Go Faster, která se věnuje grafickému designu závodních aut.

Hlavní téma je jako vždy doplněno množstvím ukázek plakátů či vizuálních identit jednotlivých automobilových závodů. Největší prostor dostala nejznámější soutěž, tedy Formule 1. Osobně mě nejvíce zaujaly plakáty na závody 24 hodin Le Mans, chuťovka.

Pokud byste si chtěli blíže počíst o typickém závodním šachovnicovém praporku, tak na konci Fontu najdete poměrně rozsáhlý článek Michala Weina, doplněný o řadu ukázek.

Obalový design

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Asi nejzajímavější je rozhovor s Davidem Kantorem, zakladatelem studia Kantor’s Creative Club. Toto ostravské studio se věnuje grafickému a obalovému designu už 15 let a zkušenosti jsou znát. Mimochodem jejich dílem je i Jaguar na úvodní stránce Fontu a proměna blondýnky v černošku v seriálu Krok za krokem. Rozhovor se točí, jak jinak, kolem tvorby obalů, zajímavých realizovaných zakázek a způsobu práce.

Do tématu obalový design by se dal volně zařadit i článek o Marty Neumierovi, kterého jistě znáte jako autora publikace The Brand Gap. Marty byl začátkem listopadu v Čechách a shrnutí jeho přednášky přináší Robert Sýkora.

 

Nenechte si ujít

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Na prvním místě si nenechte ujít poměrně dlouhý článek Alana Záruby o vizuálním stylu vysokých škol. Článek je z velké části o novém logu VUT Brno od studia ReDesign a o kterém jsem i na Design portálu nedávno informovali. Hezký rozhovor najdete hned v úvodu a to s polským grafikem a ilustrátorem Igorem Morskim, který má na svém kontě řadu mezinárodních ocenění.

Mezi další zajímavé články patří jistě ten o technologii Prindor, kterou je vyvedena obálka nového Fontu, o nejčastějších fotografických chybách od Martina Lukeše a tipy a triky pro Mac a iOS od Petra Máry. Za přečtení stojí i krátké novinky na konci a například loga současných kandidátů na prezidenta ČR.

Časopis Font
Zdroj: font.cz

Nový Font zkrátka přináší opět přesně to co od něj očekáváte. A to je dobře.

Takže už po stodvacátéšesté, díky!

 

-Časopis Font

Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.

Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde

 

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-126-automobilove_zavody.html

08.01.13