Lucia Kocmanová

 

V prvním díle představujeme slovenskou grafickou designérku Lucii Kocmanovou, která již osm let působí v Praze. Tam se přestěhovala po dokončení studia na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě a švédském Gothenburgu. Přes pražskou agenturu Cocoon se dostala na stáž v holandském brand a packaging studiu Mountain Design.

Tato rodačka z Považskej Bystrice se orientuje hlavně na packaging a korporátní identitu, od roku 2006 pracuje na volné noze. Její korporátní identita pro Fórum dárců vyhrála první cenu na prestižní mezinárodní soutěži Identity: Best of the Best 2006 .

Lucie vybrala ze svého portfolia tyto tři projekty, ke kterým napsala i vysvětlivky:

ALPA

packaging dvou produktových řad & finetuning logotypu

-

-

-

ZÁMĚR:
Sjednocení, vyčištění a modernizace portfolia původní české značky Alpa známé již od roku 1913. Zachování ducha a tradice značky pro současné zákazníky a zároveň hravost a oživení za účelem přilákání nové mladší skupiny zákazníků.

VÝSTUP:
Redesign labelů řady masážních krémů a klasických francovek v lahvičce. Alpa pokračuje v redesignování dalších řad.

DETAIL:
Symbol hvězdičky, která reprezentuje značku od jejího založení, dostal v celkové identitě brandu větší prostor a smysl. Je využit k barevnému odlišení jednotlivých variant v řadách.

FOU ZOO

vizuální identita restaurace s přesahem do interiéru

-

-

-

ZÁMĚR:
Vytvořit harmonické prostředí unikátní nejen v Bratislavě. Důraz sofistikovaného investora na maximální profesionalitu a originalitu v každém detailu.

VÝSTUP:
Logotyp a vizuální identita a její široké uplatnění v praxi od stationery, menu, take away packagingu, labelu na privátní vodu, světelného vývěsního štítu, výšivky na uniformách kuchařů a sushi mistrů až po pečetidlo na wasabi pastu.

DETAIL:
Jedinečný projekt, který nebyl omezený rozpočtem. Už od začátku existovala úzká spolupráce s architekty z ateliéru SAD a byly uplatněny prvky vizuální identity v interiéru /paravany, logo zalité v terazzu, aplikace na oknech a stěnách/.

SANTOVKA

design brandu Santovka /mineralna voda/ a nového sub-brandu Santovska /pramenita voda/

-

-

-

ZÁMĚR:
Relaunch původní slovenské značky minerální vody existující od roku 1838. Klient požadoval současný design s přihlédnutím k bohaté minulosti značky, kdy host v restauraci objednával: “Dam si santovku”, místo: “Dam si mineralku.”

VÝSTUP:
Design etiket Santovka i Santovska vždy ve třech variantách ve třech velkostech balení 1.5, 0.5 a 0.25 l. A také design 6-packov a brand manuálu.

DETAIL:
Etiketa byla inspirovaná původními etiketami s dominantní dřevěnou filagorou nad pramenem v Santovce. Design na průhledné etiketě se vyvíjel současně s lahví, se kterou koresponduje. Autorem lahve je designér Martin Turzik. /mj. také lahev Rajec/

-3X3

Tato sekce Design portálu má za cíl představit šikovné designery působící v České republice. Jedná se hlavně o mediálně málo známé grafiky, webdesignéry, art directory, ale i fotografy, ilustrátory či produktové designéry.

Formát prezentace je vždy stejný – tři projekty, každý reprezentovaný třemi obrázky a krátkým popisem. Kromě toho bude jeden odstavec věnován i představení dané osoby.

U projektů dáváme zřetel na to, aby to byly projekty realizované za poslední rok, fiktivní práce zveřejňovat nebudeme (jedinou výjimkou je volná tvorba nekomerčního charakteru).

Seriál 3X3 vychází zhruba jednou až dvakrát do měsíce. Přihlásit se můžete na email: martin.marusinec@designportal.cz. Práce bude vybírat komise složená z redaktorů Design Portálu.

Marušinec Martin

https://www.designportal.cz/tri-krat-tri/lucia-kocmanova.html

18.11.10