Článek

Zlínské Technologické inovační centrum má typografické logo i styl od Little Greta

Little Greta zpracovala nový systém vizuální identity a web pro Technologické inovační centrum ve Zlíně (TIC). To je největším podnikatelským inkubátorem a co-workingovým centrem ve Zlínském kraji. Firmám nabízí širokou škálu služeb, od zajištění prostor pro podnikatelské aktivity, propojení s akademickým sektorem, vyhledávání investorů a obchodních kontaktů až po zprostředkování finančních zdrojů na výzkumné a vývojové aktivity.

Vizuální identita je kromě hry se slovy postavena na moderní vizuální estetice s odkazy na historii města. Texty jsou nejčastěji psané verzálkami, což dále stupňuje důraz na jednotlivá slova a hesla. Hlavní barvou zůstává červená. Nově jí doplňují barvy obsažené v interiéru budovy TIC. Kompozice jsou vzdušné a bez okrajů. Přímočarost jednotlivých kompozic a elementů narušuje pouze střídavé stínování či outline ilustrace.

„Poptávali jsme vizuální styl a dostali jsme mnohem víc! Líbí se nám jednoduchost grafického vyjádření, ale hlavně v praxi oceňujeme neotřelý jednoslabičný slovní styl, který jsme okamžitě adaptovali do všech svých výstupů.“
 Dušan Sviečka, TIC

Explikace

Tomáš Nedvěd a Radek Dostál, Little Greta

„Kreativní idea je založena na vlastní zkratce TIC. Tu místní běžně používají, a přitom její obsah není všeobecně známý. Z téhle slabiny jsme se rozhodli udělali přednost. ‚Tic‘ nám také znělo, jako když Baťa seká boty: cak, cak, cak. S touto zvukomalebností a hravostí jsme chtěli pracovat a vystavět koncept okolo rytmiky jednoslabičných slov, které jsou ve své údernosti ztělesněním efektivity tolik důležité v podnikání. Tahle jednoslabičnost se poté stala ústředním prvkem nové komunikace TIC,“ popisuje vznik konceptu kreativní ředitel agentury Tomáš Nedvěd.

Vizuální identita je kromě hry se slovy postavena na moderní vizuální estetice s odkazy na historii města. „Geometrická konstrukce původního návrhu a architektonické dědictví Zlína udali směr typografie použité pro logotyp i samotnou vizuální identitu. Tíha použitého řezu umocňuje důraz na odvážný přístup a stabilní zázemí a dovoluje zkratce vystupovat do popřední samostatně nebo i jako součást textu,“ doplňuje art director Radek Dostál, který je autorem vizuálu.

Písmo:

  • Grandis, autor: Eimantas Paškonis

Tým:

  • Strategie: Čestmír Benda, Jan Blažek
  • Kreativní koncept: Tomáš Nedvěd
  • Art direction: Radek Dostál
  • Web front end: Petr Kostelníček
  • Web back end: Daniel Pohuba
  • Foto: Julius Filip

Vývoj konceptu

Ukázky

Navigační systém

Web

Web najdete na adrese www.ticzlin.cz.

Další práce studia:

Agentura Little Greta získala ocenění Red Dot za český cider Kolowrat

Design nealkoholického aperitivu Amàrico ve stylu dolce vita vytvořila agentura Little Greta

 

Zdroj a foto: