Článek

„Ty krávo to je doják“ aneb Vizuální identita Festivalu bollywoodského filmu

Bollywood„Ty krávo to je doják“ aneb Vizuální identita Festivalu bollywoodského filmu

Možná jste si vloni na podzim všimli neobvyklé vizuální identity, která velkým nápisem „Ty krávo“ lákala k návštěvě Festivalu bollywoodského filmu. Autorem tohoto zajímavého konceptu je Jakub Kolářík s Pavlem Sobkem, které jsem požádal o ukázky a bližší představení této zakázky. Jak se identita líbí vám?

Jak jste se k projektu dostali a jak probíhal?

Na tomto projektu jsem pracoval společně s kolegou Pavlem Sobkem. Oba pracujeme pro Euro RSCG Praha, kde se každý rok připravuje kampaň pro Festival bollywoodského filmu. Vymysleli jsme koncept, který si klient vybral z více agenturních nápadů.

Koncept je inspirován v Indii posvátným zvířetem – krávou. Zároveň je zvolání ty krávo“ u nás používáno jako vyjádření údivu. Bollywoodské filmy jsou často tak přehnané, ale také dojemné, že se člověk nestačí divit. Tak vznikl hlavní motiv festivalu.

Šlo nám o to, vymyslet novou vtipnou více kontroverzní a odvážnější cestu.
Následně jsme vytvořili design celého festivalu. Máme pocit, že tento koncept a design si člověk buď zamiluje anebo naopak zprotiví. Doufali jsme samozřejmě v tu první variantu a následné reakce v průběhu festivalu ukázaly, že tomu tak bylo.
-

Co všechno jste pro festivali dělali?

Navrhovali jsme plakáty, letáky, pozvánky, trička a točil se spot festivalu.

 

Co bylo nejobtížnější?

Nejtěžší byla asi fáze vymýšlení konceptu a následný prodej klientovi. Výsledná podoba už z velké části z konceptu vychází a většinou se koncept do výsledku přirozeně promítne. Když už byl koncept schválen, práce probíhala hladce.

-

Jak jste spokojeni s konečným výstupem vy a jak klient?

Podařilo se nám realizovat vše, co jsme chtěli, v podobě, ve které jsme chtěli a která v člověku vzbudí emoce. Nechtěli jsme dělat pouze designovou věc. Potřebovali jsme návrh, kde design a koncept fungují dohromady.
Vesměs jsme tedy spokojeni.

Samozřejmě nikdy se ale nezavděčíte všem. Na stránkách zabývajících se světovou reklamou, Ads of the world, měl spot velice dobré hodnocení. Spot se promítal v kině jako upoutávka na festival a lidé se u něj smáli, což je pro nás příjemné zadostiučinění. O režii se postaralo režisérské duo McSanchez.

-

-

Pracujete momentálně na něčem zajímavém, co nám můžete ukázat?

Bohužel, dokud není hotovo, není možné nic zveřejnit. Můžu jen upozornit na náš poslední projekt – realizaci plakátů pro Českou Filharmonii na cyklus koncertů pro nastávající maminky.

 

Díky za rozhovor!

Zdroj: web Jakuba Koláříka

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/graficky_design/festival-bollywood-film-krava.html

04.01.11