Článek

Studio Oficina, čerstvý grafický designér roku, spustilo na stránkách festivalu Mouvo obchod

Druhý ročník festivalu motion designu Mouvo před měsícem nadchnul vyprodané Divadlo Archa. A k organizačním úspěchům se přidala i oborová radost. Studio Oficina, které festival pořádá, získalo za vizuální styl festivalu ocenění Grafický designér roku na udílení cen Czech Grand Design.

„Protože festival sami organizujeme, stanou se z nás na část roku klienti sami pro sebe. O to větší radost z ocenění máme,“ uvedla producentka festivalu a studia Oficina Vlaďka Cimbálníková.

Něco z limitované edice produktů s oceněným brandingem si můžete pořídit i pro sebe. Pokud jste si něco z netradičního merchandisingu nepořídili už na festivalu Mouvo, můžete zabrousit na nedávno spuštěný eshop na adrese store.mouvo.cz. Každý z produktů je vyroben v limitované edici 50 ks a nebude se vyrábět dále.

„Chtěli jsme naši kolekci nějak ozvláštnit a k tomu nám pomohl i koncept otevřené vizuální identity, kterou festival má. A tak můžeme nabídnout klasické produkty jako trika nebo hrnky s neobvyklým designem. Ale taky třeba obaly na laptop, šňůrky na foťák, pohyblivé brože s naším animovaným logem nebo ponožky,“ vysvětlila Vlaďka Cimbálníková.

Název festivalové platformy Mouvo se inspiroval jevem, kterému Wikipedie říká mouches volantes, Ottův slovník naučný ho nazývá entopsie a v angličtině se běžně označuje jako eye floaters. Jedná se o nepatrné stíny na oční sítnici, které vrhají drobná jadérka buněk, vlákénka sklivce nebo tenké cévky. Výsledným pozorovaným dojmem jsou nepravidelné plovoucí útvary v zorném poli v podobě skvrn, čmahů, teček, shluků, chuchvalců, zvlněných linií, kroužků, síťek, pavučinek nebo mušek, které prý už v římských dobách popsali jako muscae volitantes, tedy létající mušky. Odtud pak pochází veškerá grafická inspirace pro vizuální koncept festivalové identity.

„Oslovili jsme grafické designery, animátory, ilustrátory a typografy, aby mouches volantes ztvárnili svým vlastním způsobem. Výsledkem je široká paleta kvalitních výstupů, nespoutaný vizuální styl a také festivalová kolekce, ze které si každý něco vybere,“ doplnila Vlaďka Cimbálníková.

Aktuální novinkou v nabídce Mouvo Store jsou eko trička se sítotiskovým potiskem a eko čepice. Dále plakáty s letošním vizuálem festivalu, který se inspiruje ve vizuálním jazyku konstruktivismu a téma budoucnosti dokresluje abstraktním přesným strojem času. A v neposlední řadě najdete v Mouvo Store také knížky z edice Rubato, kterým navrhuje grafický design obálek právě studio Oficina.

Pokud si chcete produkty prohlédnout na vlastní oči, využijte festival Best Of: 2016, během kterého se v pražské Pelléově vile  představí všichni finalisté cen Czech Grand Design. Festival probíhá od čtvrtka 30. 3. do neděle 2. 4. a v pop up shopu bude k zakoupení také nominovaná kolekce Mouvo.

Zdroj a foto: mouvo.cz