Miloš nebo Karel? Prezidentský souboj vizuálních stylů

PrezidentMiloš nebo Karel? Prezidentský souboj vizuálních stylů

Jsou tu prezidentské volby, a aniž bychom vás chtěli nějak ovlivňovat, přinášíme vám srovnání toho, jak se oba kandidáti na prezidentský úřad prezentovali v uplynulých dnech v médiích. To vše doplněno o lehký komentář. V níže uvedených ukázkách nehledejte kompletní ukázky všeho, co oba kandidáti na úřad prezidenta v kampaních použili, spíše jen pár střípků toho, jak se prezentovali. Který vizuální styl je vám sympatičtější? Hlasujte pod článkem.

Loga – Karel 1 : Miloš 0

Logo vyřešil Karel Schwarzenberg věru šalamounsky, použil svoji vlastní tvář, která je tu vyvedena jako fotka, tu jako ilustrace, tu doplněna podpisem, onde zase sloganem či stylizovanou trikolorou. Bod za odvahu jít jinou cestou.

Miloš Zeman oproti tomu šel cestou klasického loga s použitím státní vlajky a siluety Pražského hradu. Je to cesta, kterou v principu zvolil například i Barack Obama, a úspěšně, ale když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž.

-
Zdroj: volimkarla.cz

-
Zdroj: zemannahrad.cz

 

Weby – Karel 2 : Miloš 0

Pominu-li tu trochu podivně namodralou vlajku na webu Miloše Zemana, pak jeho web není tak zlý. Splňuje více méně to, co od něj uživatel očekává. Ale má silného konkurenta.

Web Karla Schwarzenberga působí lehce, svěže, nepřeplácaně. Bez problémů se zobrazuje na mobilu, využívá moderních technologií a celkově je prostě šik. Mouchy by se našly, ale není jich tolik, abych déle přemýšlel, kdo získá druhý bod.

-
Zdroj: volimkarla.cz

-
Zdroj: zemannahrad.cz

 

Bannery – Karel 3 : Miloš 0

Bannery jsou slabé místo, a to nejen prezidentských kandidátů. Odvaha se ztrácí a zbývá klasika bez nápadu. Pokud tedy mezi ně nepočítám palcové písmo „STOP Kalouskovi“ v bannerech Miloše Zemana.

Po grafické stránce žádná sláva na obou stranách, ale co se týká textů, tam to jde s Milošem z kopce, takže bod opět pro Karla.

-
Zdroj: volimkarla.cz

-
Zdroj: zemannahrad.cz

 

Tiskoviny – Karel 4 : Miloš 0

Miloš Zeman se svými letáky na webu právě nechlubí, takže dohledat některý z nich byl trochu oříšek. Podle toho, co jsem však měl možnost vidět, vypadá to, že volí opět klasickou cestu a tak trochu bez nápadu.

Druhý kandidát na to jde od lesa (jak jinak když lesnictví studoval) a volí jinou cestu. Přiznám se, že barevná kombinace ani celková úprava mému oku nijak zvlášť nelahodí, ale je to vidět a odvaha tam je taky. A ta se cení.

-
Zdroj: volimkarla.cz

-
Zdroj: zemannahrad.cz

 

Umět si ze sebe udělat srandu: k nezaplacení

Tahle linka se táhne celou kampaní Karla Schwarzenberga. Vždycky je tam odvaha jít svou cestou bez ohledu na to, že by vám to zrovna nemuselo přinést plusové body. Anebo si dovedete představit Miloše Zemana s růžovým čírem na jeho vlastním webu?

-
Zdroj: volimkarla.cz

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/zajimavosti-odkazy/prezident-volby-karel-milos.html

24.01.13