Miroslav Roubíček

MgA. Miroslav Roubíček je jeden dvou zakládajících členů studia Colmo. Miroslav je absolvent VŠUP, ateliéru Písmo a typografie, nejdříve u profesora Jana Solpery a později u Františka Štorma. Studoval i na Design Academy Eindhoven. Spolupracoval s agenturami Saatchi&Saatchi a Young&Rubicam, kde pracoval jako art director. Získal ocenění Louskáček 2004, Fresh Design Awards Miami 2005, The London Design Festival 2006 a vystavoval na Designblok 2006, jeho diplomová práce Prague Metro visela v Galerii Kioko Amsterdam.

Od roku 2004 vede svůj vlastní projekt Otherway, kde je k vidění jak jeho diplomová práce, tak i další práce z VŠUP a reklamních agentur. V roce 2008 společně s Markétou Hanzalovou založili studio Colmo. Kromě značek a firemních vizuálních stylů se zaměřují na design výstav, festivalů, časopisů, knih a další projekty převážně pro kulturní instituce (např. Český rozhlas, Národní muzeum, Česká centra, Institut umění nebo Židovské muzeum v Praze).

Miroslav vybral ze svého portfolia tyto tři projekty, ke kterým napsal krátké vysvětlení:

Comtech

Redesign firemní identity

Zajímavé na tomto projektu bylo, že se identita nevytvářela odděleně od klienta v grafickém studiu, ale naopak na kreativních sezeních s užším vedením agentury. Klient tak měl možnost svou identitu lépe pochopit a identifikovat se s ní. I díky tomu se prosadil poměrně zajímavý koncept, kdy se nevytvářelo logo a jeden všude se opakující grafický motiv, ale jakýsi komunikativní vizuální styl.

Jelikož se Comtech se specializuje na české značky, bylo jasné, že nová identita by měla toto zohlednit. Vycházeli jsme z toho, že dobrá brandingová agentura zná tajemství úspěchu značek na trhu a aplikuje jej pro svoje klienty.

Vznikla tak vlastní tabulka asi třiceti prvků, jakási reminiscence na Mendělejevovu tabulku prvků, pojatá ve sterilně chemickém designu. Zkratky prvků jako “Ip – Idea první či Db -Dobrý brief” jsou základním identifikačním prvkem identity. Identita se bude aplikovat i do nových prostor agentury Comtech, kde na jejím základě vznikne nový orientační systém.

Dále kódujeme aktivní formuláře briefů a timesheetů – prostě interní materiály, které musí paralelně navázat na novou identitu.

-

-

-

Libenský / Brychtová

Kniha a aukční výsledky

Kniha je součástí jednoho aukčního projektu. Na knize vybraných prací Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové v tuto chvíli probíhají v knihárně dokončovací práce.

Zadavatel mi dal při výrobě této knihy naprosto volnou ruku, takže jsem mohl svobodně pracovat s prostorem pro prezentaci prací autorské dvojice Libenský – Brychtová. Jednou z hlavních prezentovaných prací je Oheň a sklo. Je tedy jasné, že kombinace červené a černé je na místě.

Koncepce knihy je nezatížená spoustou vysvětlovacího textu, je spíše vizuální a typografie má za cíl nenuceně, ale zcela jasně provést čtenáře tematikou sklářského umění Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové.

-

-

-

Josef a František Seidelovi / Český Krumlov objektivem moderní historie:

Putovní fotografická výstava Českých center

Společně s architektem Miro Neckářem jsme měli za úkol vymyslet výstavu, která bude putovat po Českých centrech a vzhledem k různorodosti prostoru bude i vysoce variabilní, co se týče stěhování, skladování a sestavení.

Stejně jako Josef Seidel putoval po okolí Českého Krumlova a fotil ze svého přenosného ateliéru, tak i my jsme tuto výstavu pojali jako přenosný “ateliér”. Vznikla pak originální konstrukce připomínající fotografické stojany a na nich uchycená potištěná plátna přibližující fotografie Českokrumlovska od Josefa a Františka Seidelových.

Konstrukce dovoluje modifikovat plátna do jednotlivých modulů i do velkých celků podle prostoru. Jednotlivé výstavy jsou tak vlastně originální. Nyní má výstava za sebou úspěšné uvedení v Mnichově a ve Vídni.

-

-

-

-3X3

Tato sekce Design portálu má za cíl představit šikovné designéry působící v České republice. Jedná se hlavně o mediálně málo známé grafiky, webdesignéry, art directory, ale i fotografy, ilustrátory či produktové designéry.

Formát prezentace je vždy stejný – tři projekty, každý reprezentovaný třemi obrázky a krátkým popisem. Kromě toho bude jeden odstavec věnován i představení dané osoby.

U projektů dáváme zřetel na to, aby to byly projekty realizované za poslední rok, fiktivní práce zveřejňovat nebudeme (jedinou výjimkou je volná tvorba nekomerčního charakteru).

Seriál 3X3 vychází zhruba jednou až dvakrát do měsíce. Přihlásit se můžete na email: martin.marusinec@designportal.cz. Práce bude vybírat komise složená z redaktorů Design Portálu.

Marušinec Martin

https://www.designportal.cz/tri-krat-tri/miroslav-roubicek.html

15.12.10