Článek

První nefiltrovaná Becherovka získává ocenění doma i ve světě. Za designem stojí Cocoon Prague

Becherovka uvedla na trh historicky první nefiltrovanou variantu vyráběnou v malých várkách. Úkolem agentury Cocoon bylo vytvořit etiketu, která půjde svou cestou a bude poctou tradici značky. S cílem dodat portfoliu prémiovost a vzbudit zvědavost i chuť. Výsledná podoba získala ocenění ve světě (World Brand Design Society) i doma (ADC Awards).

Ikonická lahev Becherovky dostala jantarově hnědou barvu. Etiketa je inspirovaná lékárenským designem, kde každý detail má svůj smysl. Agentura se nebála trochu rebelského přístupu k něčemu tak tradičnímu. Nová, nefiltrovaná Becherovka je vyráběna v malých várkách, jelikož vyžaduje pečlivý a kontrolovaný postup. Tato lehce kalná verze, s ryzí bylinnou chutí, v portfoliu dokonale doplňuje originální Becherovku.

„Tvar ikonické ploché lahve byl zachován, design ale doslova odráží to, co najdete uvnitř.“
Radi Uzunov, Global Brand Design Manager v Jan Becher Pernod Ricard

Explikace

Karolína Bělohlávková, Creative Director Cocoon Prague

„Hlavním úkolem bylo nadesignovat label, který si půjde svou cestou a současně bude poctou tradici originální Becherovky a nebude s ní vizuálně soutěžit. Cílem bylo dodat portfoliu likérů značky Jan Becher prémiovost. Vytvořili jsme proto label, který je oslavou řemeslného umu, smyslu pro detail. A který podtrhne jedinečnost „small batch“ výroby. V neposlední řadě bylo marketingovým cílem uvést na trh lahev, která vzbudí zvědavost a chuť na nový produkt, jak u věrných tak u nových konzumentů. A také rozvíří vody bylinných likérů v on- i off- tradu. Musel vzniknout design, který bude „láskou na první pohled“, ať už na regálech nebo přímo na baru.

Vizuálním řešením je oslava přírodní, bylinné, řemeslné a tradiční podstaty této prémiové Becherovky. Přitom stále zůstává ušitá na míru naší cílové skupině a kontextu celého trhu. Ikonický tvar lahve se nezměnil. Jantarově hnědá barva skla s typických embossem podtrhuje moderně klasický vzhled. Etiketa je inspirovaná lékárenským designem, ale zachovává si perfektní rovnováhu mezi prokresleným detailem a čistým, nekomplikovaným vzhledem. Matný krémový papír umocňuje kvalitu. Temná lesní zelená vychází z divoké, intenzivní chuti bylin. Jako odkaz k tradici umu Becherovky jsme charakteristický brandový znak – kryptogram – ponechali v srdci etikety.

Použita byla kombinace zlatotisku a embossu. Tento znak ještě doplňují nově vytvořené dva monogramy – jeden pro Jana Bechera, druhý jako zkratka UNF pro nefiltrovaný proces. Všechny tyto elementy jsou poskládány do kompozice uprostřed jednoduchého, dekorativního orámování, které shora korunuje nápis UNFILTERED. Claimy “Herbal Liqueur” a “Small Batch”, vyjadřující jedinečnost likéru, jsou také ve zlatotisku. Design labelu následně inspiroval celou identitu, sekundární packaging, POS materiály a sérii originálních vizuálů použitých pro komunikaci a launch nové Nefiltrované Becherovky.

Písmo:

Tým:

  • Creative Director: Karolína Bělohlávková
  • Account Manager: Çigdem Çevrim, Jana Melníkova
  • Brand Strategist: Jakub Plášek
  • Design Director: Evgeny Razzhivin
  • Senior Designer: Sasha Sharavarau
  • Designer: Anna Matoušková
  • Illustrator: Tania Sharavarava
  • 3D Visualisor: Petr Ludvík
  • Artworker: Robert Špecián
  • Photographer: José Sabino

Vývoj konceptu

Ukázky


V tomto seriálu si představujeme zajímavé etikety a obalový design z celého světa. Za partnerství děkujeme společnosti Rathgeber, která vám zajístí jednoduchou fóliovou nálepku, 3D logo či absolutně nezfalšovatelný typový štítek s čipem NFC. Pokud máte tip na zajímavý obalový design, napište nám.


Zdroj a foto: cocoon.cz