Články

Něco pro 3D fajnšmekry. Plakát k závodu F1 „Duel in the Desert“ vznikal čtyři měsíce

Čtyři měsíce náročné práce špičkových grafiků za pomoci nejmodernějších 3D technologií – tolik si vyžádala nejnovější umělecká grafika z dílny Automobilist, která oslavuje legendární závod F1 z roku 2014, Velkou cenu Bahrajnu. Novinka se jmenuje „Duel in the Desert” a dle jeho autorů se jedná o vůbec nejpropracovanější dílo v historii projektu Automobilist, který ve svých obrazech a plakátech oživuje ikonické momenty motoristické historie díky propojení umění a počítačové grafiky.

„V cíli oba závodníky dělila jediná sekunda.“ 

Tým Mercedes Velké ceně Bahrajnu 2014 dominoval, takže se jeho jezdci mohli soustředit na bitvu mezi sebou. A ta byla dechberoucí. Lewis Hamilton a Nico Rosberg v průběhu závodu zvedali diváky ze sedadel a manažery týmu přiváděli na pokraj infarktu. Jejich souboj se zařadil mezi legendární příběhy týmových kolegů v historii šampionátu. Intenzita jízdy každého z obou pilotů nenechala nikoho na pochybách o tom, že vyhrát musí právě on.

Statečné nájezdy do zatáček, probrzdění kol, tančení na obrubnících, to všechno s centimetrovými rozdíly. A hlavně bez jediného dotyku obou formulí. Dva virtuosové v nejlepší formě! A šéfům týmu možná zešedivěl jeden vlas nebo dva, o správnosti svého rozhodnutí nechat oba své piloty volně závodit však nepochybovali ani vteřinu. Jak řekl jeden z nich: „Teď si představte, že bychom od druhého kola závodu aplikovali týmovou režii. Byla by to hrozná věc pro formuli 1 i pro působení Mercedesu v motorsportu. Dlužíme to sobě, sportu, našim jezdcům a fanouškům.“

„Na nejnovější počin z naší dílny jsme doopravdy pyšní. Jde o vůbec nejpropracovanější Fine Art v historii našeho projektu, který v 3D podobě oslavuje jiskřivý okamžik automobilové historie. Šlo o jednu z největších bitev posledních let v rámci Formule 1 a jsme rádi, že milovníkům umění a automobilismu tímto můžeme zprostředkovat nejen realistický výjev s přesností na nejmenší detaily, ale také dechberoucí atmosféru, která tehdy v roce 2014 v Bahrajnu panovala,“ říká CEO Automobilist Pavel Turek.

Nejnovější Fine Art Print, což v hantýrce firmy Automobilist znamená unikátní grafický obraz v limitované sérii, vznikal dlouhé měsíce ve spolupráci s týmem Mercedes-AMG F1, který s Automobilist každý detail konzultoval, a k výrobě grafiky pak byla použita tzv. full 3D technika. Kombinací všech faktorů vznikl věrný obraz skutečnosti, který odráží nejen všechny technologické detaily, ale také jedinečnou atmosféru legendárního automobilového klání. „Ani fotograf s nejlepším vybavením by nedokázal zachytit momentku z takového úhlu a s tak neuvěřitelnými detaily, jaké se nám podařilo zachytit díky moderním technologiím, které máme při tvorbě k dispozici,“ pochvaluje si výsledek Pavel Turek.

 

Automobilist tvoří vedle CEO Pavla Turka také kreativec Jan Rambousek a expert počítačové grafiky Petr Milerski.

Zdroj a foto: automobilist.com