Národní galerie hledá logo, vypsala uzavřenou soutěž za 1,3 milionu

Národní galerie v Praze vypisuje výběrové řízení na tvorbu nové vizuální identity. Vyzvanou soutěž, ve které oslovila deset tuzemských grafických studií, pořádá s podporou organizace CZECHDESIGN.

Cílem nové grafické identity je zpřístupnit Národní galerii atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a podpořit tak otevírání se veřejnosti, které galerie v posledních letech intenzivně nastartovala prostřednictvím výstavních i veřejných programů.

„Národní galerie v Praze je významnou národní institucí s více než 200 let dlouhou tradicí. Svou činností má však sloužit především současným a budoucím generacím a její komunikace by měla tuto skutečnost reflektovat. Potřebu jednotné, vizuálně silné a otevřené komunikace s návštěvníky si proto všichni uvědomujeme. Od vyzvané soutěže, kdy oslovujeme prověřené a kvalitní designéry a studia, si slibujeme nalezení partnera, který nám s tímto nelehkým úkolem pomůže a vytvoří sebevědomou a atraktivní, ale přitom přátelskou a přístupnou vizuální komunikaci směrem k českým i zahraničním návštěvníkům,“ uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.

Národní galerie v Praze vypisuje soutěž na novou vizuální identitu poté, co v roce 2015 proběhl první, neúspěšný pokus. I proto se galerie tentokrát rozhodla jako spoluorganizátora přizvat CZECHDESIGN, jež se stará o rozvoj kvalitního designu u nás, podporuje české designéry a dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi a férové nastavení podmínek v designérských soutěžích.

„Velké a ‚národní’ instituce bývají často asociovány s nepřístupností a malou ochotou vycházet svým návštěvníkům vstříc. Jejich vizuální identity tomu často odpovídají. Cítíme, že u Národní galerie v Praze je velká vůle tento zažitý stereotyp změnit a jsme rádi, že jim v tom můžeme pomoci. Pečlivě připravené zadání a nastavení férových podmínek pro účastníky soutěže jsou základními předpoklady pro dobrý výsledek,“ doplňuje ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.

Průběh soutěže

První kolo výběrového řízení probíhá do 8. března, do kola druhého postoupí tři vybraní účastníci. Výsledky druhého kola i celé soutěže vyhlásí Národní galerie na začátku května. Součástí obou kol je i osobní setkání s oslovenými designéry. V odborné porotě soutěže zasednou společně se zástupci Národní galerie v Praze a CZECHDESIGN také přední grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil.

Součástí zakázky ve výši 1,3 milionu Kč je tvorba komplexního grafického manuálu a vizuálně-komunikačního systému galerie, včetně loga, značení budov či konkrétních kampaní k výstavám a programům. Vítězné řešení by mělo pokrýt rozsáhlé potřeby vizuální prezentace galerie, která představuje umělecké sbírky od starověku do současnosti.

Do uzavřené soutěže Národní galerie v Praze vyzývá následující grafické designéry a studia (řazeno abecedně):

  1. 2017 Designers
  2. BREISKY, s. r. o.
  3. Dynamo Design, s. r. o.
  4. Heyduk, Musil & Strnad s.r.o.
  5. Laboratoř Petra Babáka
  6. Markéta Steinert
  7. Side2, s. r. o.
  8. STUDIO NAJBRT, s. r. o.
  9. Studio Petrohrad, s. r. o.
  10. Symbiont, s. r. o.

Podmínky a zadání soutěže ke stažení na webu Czechdesign.cz.

Zdroj a foto: ngprague.cz, czechdesign.cz