Článek

Louskáček 2007: výsledky

Touch BrandingLouskáček 2007: výsledky

Koncem minulého týdne proběhlo vyhlášení výsledků soutěže Louskáček – o nejlepší českou reklamu roku 2007. Jak se již na Design Portálu avizovalo, došlo v tomto roce ke změnám, které měly za cíl zpřístupnit tuto soutěž malým studiím i jednotlivým designérům formou snížení poplatků a dále celkově pozvednout atraktivitu soutěže volbou odborné poroty složené z respektovaných designérů.

Louskáček měl tyto tři kategorie zaměřené na design:

– direct marketing a publikace;
– grafický design, typografie a korporátní identita;
– obalový design.

Tyto kategorie v tomto roce hodnotila porota složená z osmi designérů a jednoho zástupce z reklamní branže. Jednalo se tedy o fundovanou porotu, která problematice designu velmi dobře rozumí a kterou si formou hlasování vybrali sami členové Unie grafického designu.
 
Přes tyto dlouho očekávané změny však nenastal očekávaný „boom“ přihlášených prací a širší designérská komunita zůstala k účasti v této soutěži i nadále vlažná. Celkově bylo do těchto „designových kategorií“ přihlášeno pouze několik desítek prací, přičemž velké procento pocházelo stále z dílen reklamních agentur.

Louskáček je přitom kvalitnímu a svěžímu designu stále vstřícnější. Za posledních několik let bylo na cenu nominováno (a také publikováno v ročence) hned několik výročních zpráv, korporátních identit a produktových obalů. Ceny si dříve odnesli „známé firmy“ jako např. Ogilvy CID, obalový specialisté z Cocoon(u), studio Open Idea, ale také osamocení jednotlivci jako např. Aleš Mička.

V tomto roce byly na cenu nominovány pouze čtyři práce. V kategorii direct marketing to byla reklamní agentura Mark/BBDO s prací „Nejlepší pizza ve městě“ a agentura Touch Branding s „We‘ll Give Our Blood for Good Branding“. V kategorii grafický design, typografie a korporátní identita byli taky nominovány pouze dvě práce – identita festivalu Jeden Svět od agentury Comtech a identita agentury Touch Branding. V kategorii obalového designu porota tento rok neudělila žádnou nominaci.

Oba udělené bronzové Louskáčky si nakonec tento rok odnesla agentura Touch Branding.
 
Nezbývá nám než za celou komunitu doufat, že přihlašovací „boom“ skvělých prací se v této soutěži bude konat již za rok. Tak se všichni těšme.

  Touch BrandingTouch BrandingTouch BrandingTouch BrandingTouch Branding

Marušinec Martin

https://www.designportal.cz/souteze-tendry/louskacek-2007-vysledky.html

18.03.08