Koupelny a vizuální styl jejich dodavatelů je hlavním tématem nového čísla časopisu Font

Nový Font s pořadovým číslem 159 si vzal na mušku koupelny — přesněji řečeno, vizuální styl firem zabývajících se vybavením koupelen. Dále si přečtete rozhovor s agenturou Little Greta, názory na nové logo Národní galerie a spoustu dalších zajímavostí.

Hlavní téma: koupelny

Na stránkách věnovaných hlavnímu tématu jsou k vidění historické reklamy, katalogové listy a vizuály zachycující tehdejší vizuální styl. Větší prostor je věnován značkám Ravak, American standard a Hansgrohe. Dále pak kampaním firmy Kohler, které vyhrály řadu cen v kreativních soutěžích. 

V tradičním hodnocení log, ke kterým připojil svůj komentář Robert Štencl, vyhrálo logo společnosti Grohe. Typickým prvkem koupelen — gumovou kachničkou a její vyobrazení v různých erbech, znacích, logách či maskotech se ve svém článku zabývá Michal Wein.

Rozhovory

Největší prostor získal v novém Fontu rozhovor se zástupci agentury Little Greta — Janem Blažkem a Mateuszem Slowakiewiczem (autor obálky Fontu). Agenturu jsme i na Design portálu zmiňovali v souvislosti s redesignem pivních značek (Jarošov, Primátor či Morous) a je rozhodně na co koukat. Koupelnám a zejména jejich focení se věnuje v rozhovoru fotograf Pavel Bílek, prozradí čím a jak fotí v trochu stísněném prostředí koupelen. Pokud ve své práci tisknete či používáte speciální papíry, zajímat vás bude anketa mezi zástupci papírenského trhu.

Články

Velký prostor je věnovaný soutěži na nové logo Národní galerie. To před časem vyhrálo Studio Najbrt a ihned po vyhlášení výsledků se strhla mezi odbornou i laickou veřejností velká diskuze. Vítěznou práci, návrhy dalších finalistů i názory odborné veřejnosti si můžete projít na několika stranách v samostatném článku.

K dispozici jsou i reportáže z konferencí Typo Labs od Filipa Blažka a Typo Berlin od Jana Charváta. Zmíněny jsou výsledky soutěže European Design Awards a oko potěší představení knihy Královský sport z nakladatelství Take Take Take. Stejně jako nový obal tyčinky Kofila, který navrhlo studio Yellow Shapes.

Corel letos významně aktualizoval svoji vlajkovou loď Corel Draw, v článku se spoustou ukázek se můžete podívat na hlavní novinky. Možnostem animací na webu a jejich vytváření se podrobněji ve svém článku věnuje Richard Krejčí.

Závěr časopisu patří tradičně krátkým, rychlým a zajímavým zprávičkám, ve kterých je zmíněn i Design portál, za což děkujeme. Kompletní výpis všeho, co v novém Fontu najdete, je k dispozici na stránkách časopisu. Stejně tak informace o tom, kde si lze Font koupit či předplatit.

Zdroj a foto: font.cz

O autorovi

Martin Kalda

Grafik, ux designer a šéfredaktor Design portálu. V současné době působí také jako digital designer pro pražskou pobočku Ogilvy.