Hodnocení

Jak hodnotí nové logo Muzea Prahy odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

Muzeum Prahy po čtyřech letech mění logo i vizuální styl. Jeho autorem je Mikuláš Macháček, Anna Macháčková a Šárka Zíková ze studia zetzetzet. Na to, jak se nové logo povedlo, jsme se zeptali grafiků a studií. Ukázky i explikaci najdete v samostatném článku.

„Gryf se v našem podání probírá ze strnulého strážce pokladu na hlavní budově na Florenci a v novém logu odvážně vybíhá směrem k lidem.“
zetzetzet

Autoři soutěžního návrhu Anna Macháčková, Šárka Zíková, Mikuláš Macháček | Zdroj: zetzetzet

Hodnocení čtenářů:

Sending
Hodnocení čtenářů 2.58 (60 hlasů)

Hodnocení odborníků:

S nabídkou hodnocení oslovujeme zástupce studií a agentur uvedených v adresáři studií na Design portálu. Názory zobrazujeme v pořadí, v jakém dorazily.


Libí se mi to. Pokud ve mně identita muzea vyvolává dojem, že tam nebude nuda, je to jen dobře. Rozhodně to vidím jako čerstvý vítr mezi muzei. Kladu si ale i nějaké otázky. Třeba si kladu otázku, zda tento nový styl reprezentuje celou instituci nebo jenom jednu část, nebo jen jednu aktuální myšlenku. Protože v kontextu webové prezentace barokního Clam-Gallasova paláce, co by jedné z budov muzea, je nový styl momentálně dost kontrastní.

Kladu si otázku, zda se Müllerova vila či Podskalská celnice také plně podřídí? Jak to bude fungovat v tomto kontextu? Nebo se to vyřeší obligátní inverzní bílou variantou loga, aby nerušilo? Nebude styl na sebe strhávat příliš pozornosti na úkor samotného muzejního obsahu? Bude obsah všech míst natolik zábavný, aby naplnil očekávání daná hravým vizuálním stylem? Držím palce, aby to fungovalo! Malinko mě jen zaráží taková radikální změna po pouhých čtyřech letech.

Zdeněk Sládek
Studio Protein


Logo je čisté, hezké a technicky správně, ale můj osobní názor je, že původní logo mi k tomu sedí více. Ta nadsázka je za mě moc a nesedí mi k něčemu jako je muzeum.

Petr Jančárek
WolfWay


Nový logotyp Muzea Prahy a jeho aplikace je za mě ukázkou jednoduchého, nicméně precizního a inovativního zpracování. Široká škála variací symbolu gryfa nejen rozšiřuje možnosti použití loga v různých kontextech, ale také zajišťuje, že logo zůstane vždy aktuální a zajímavé. Typografie, použitá v logu, je dobře zvolená a podporuje moderní a otevřený dojem. Za nás palec nahoru.

Ondřej Vala
Vkontextu


Motiv gryfa, byť už není zcela originální a dříve se v logu používal, je dobrou volbou díky autentičnosti a originality. Fialová barva je fajn, a celkem pochopitelnou volbou. Není obecně moc používaná a když si uděláte rešerši segmentu trhu, tak zjistíte v mnoha oborech, že fialová je zatím volná :)

I když logo považuji spíše za povedené, o vizuálním stylu to bohužel již neplatí. Cílem vizuálního stylu je rozpoznatelná a konzistentní komunikace. Když není vizuál konzistentní, vytváříte v podstatě více brandů a je to jako byste platili marketing cizí firmě. A to platit nikdo nechce. Vizuál postavený na různých ztvárněních gryfa by asi ještě nějak fungoval, ale tady jsou použity různé motivy, a navíc v různých provedeních. Kdyby na některých ukázkách vizuálu nebylo logo muzea, ani bych nepoznal, k jaké značce jej zařadit.

Jan Beneš
Beneš & Michl


První dojem byl trošku překvapení. Nebyl jsem si jistý, co si o tom myslet. Při druhém pohledu a důkladnějším pozorování jednotlivých výstupů se mi ale koncept začal líbit a už nepřestal.

Jedná se bezpochyby o odvážně a možná i kontroverzní řešení, myslím si ale že právě ta neotřelost a svěžest zajišťuje novému logu a vizuálnímu stylu potenciál k úspěchu.

Jiří Toman
Toman Design


Nová identita Muzea Prahy je počinem, který naznačuje výraznou změnu v charakteru celé instituce. Někomu to může připadat jako „úlet“, ale klientský brief splňuje po všech stránkách. Revolučním přístupem vnáší emoce do značky a přináší unikátní symbol Gryfa. Ten má určitě velký potenciál stát se dobrým průvodcem po muzeu, které po rekonstrukci avizuje technologickou revoluci. Jsme zvědaví, jak se koncept nové identity podaří rozehrát v realitě, včetně té virtuální.

Jan Šlégr
Dynamo design


Za mne se domnívám, že tento logotyp a předmětná stylizace gryfa je v případě tak tradiční instituce, jakou je Muzeum hlavního města Prahy naprosto nešťastným řešením a až jistou formou i výsměchem předchozím generacím.

Dosavadní typografický logotyp kombinující dvě „M“ byl ve svém tvarosloví naprosto sdílný a srozumitelný v ikonografii liter představující dobu minulou a současnou. Rovněž barevnost červené a bílé vhodně rezonovala s barevností stávajícího logotypu (červená/žlutá) Prahy a i heraldickými symboly hlavního města včetně zástavy.
Ta stylizace gryfa je velmi nešťastná a transformuje tento symbol do jakéhosi mutanta Pokémona a „uostomioučkýho puudlíka“. Korunu tomu dává i ta fialová barva. Daší formy stylizace bych bral třeba v Sapě, ale ne u tak vážené instituce, jakou je Muzeum hl. m. Prahy.

Bohumír Golda
Růžolící Chrochtík


Máte zájem připojit k příštím hodnocením svůj názor? Napište nám.


Ukázky najdete v článku

Muzeum Prahy

Zdroj a foto: zetzetzet.com, muzeumprahy.cz