Článek

Vyšel nový Font. Hlavním tématem jsou destiláty

Font s jubilejním pořadovým číslem 200

Font s jubilejním pořadovým číslem 200 se zaměřuje na vizuální styl společností zabývajících se výrobou destilátů. Nenechte si ujít velký rozhovor s Jiřím Beranem a Lucií Bočkovou z grafického studia a písmolijny Sudetype. Další rozhovor je s ilustrátorem a vývojářem her Mikulášem Podprockým, vítězem letošních komiksových cen Muriel za ilustrace. Za zmínku určitě stojí i rozhovor o vzdělávacích knížkách úrovňového čtení se zakladatelkami projektu Molekuly čtení.

V rámci hlavního tématu dostaly prostor lihovar Žufánek, Palírna Dlabka, Palírna U Zeleného stromu a další. Představeno je i studio obalového designéra Marka Mikovce. Přečíst si můžete reportáž z konference Mouvo, představení grafických editorů Pixelmator a Photomator a ve zkratce i spoustu zajímavostí z oboru.

Jaké články v aktuálním čísle najdete?

  • Sudetype: grafické studio a písmolijna Jiřího Berana a Lucie Bočkové stojí mimo jiné za vizuální identitou Botanické zahrady Liberec či Severočeského muzea v Liberci
  • Mikuláš Podprocký: ilustrátor (např. komiksy Winton nebyl sám, Divočina) a vývojář her (Mafia II, Kingdom Come: Deliverance atd.)
  • Úrovňové čtení: spolek Molekuly čtení vyvíjí a tiskne ilustrované sady knih pro děti, pedagogy a rodiče
  • Výtvarné školy (5. část): Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze slaví 140. výročí svého založení
  • Corporate: destiláty: vizuální styl tradičních českých značek lihovin a destilátů
  • Mikovec design a obaly: studio Marka Mikovce se věnuje převážně nápojovým (a kosmetickým) obalům, v portfoliu má i množství obalů destilátů
  • Loga českých palíren: tradiční rubrika s hodnocením značek
  • Autorské písmo Jaromíra Květoně: ukázky autorských písem UMPRUM
  • Signmaking 2025: tradiční anketa se tentokrát zaměřuje na firmy z oblasti signmakingu
  • Kreativní zušlechtění vašich tiskovin lakem: přednosti digitálního stroje Konica Minolta AccurioShine 3600
  • Zkrášlené tiskoviny z Ottovky: jak v Ottově tiskárně dosahují luxusního vzhledu tiskovin pomocí parciálního lakování
  • Praha a BrandCloud: nová identita Prahy od Studia Najbrt je spravována přes platformu BrandCloud
  • MOUVO 2025: reportáž z jubilejního 10. ročníku MOUVO, konference digitálního umění, designu, animace a nových technologií
  • Slivoň, to je pecka!: pojednání Michala Weina za fenoménem švestek ve znacích a logotypech
  • Pixelmator a Photomator: zajímavé grafické editory pro zařízení Apple
  • Ve zkratce: rubrika s aktualitami a drobnými zprávami

Podívejte se, kde si můžete nový Font koupit anebo jak si ho rovnou předplatit. Roční předplatné na rok 2023 činí 954 Kč, studenti mají slevu 10 %. Každé dva měsíce pak dostanete Font rovnou do schránky. Při objednání během roku dostanete zpětně všechna čísla tohoto roku. Další info a novinky najdete na webu font.cz.
Zdroj a foto: font.cz