Článek

Časopis Font 167 — Kosmetika

Nový font se věnuje kráse — hlavním tématem je vizuální styl firem zabývajících se kosmetikou. Hlavní rozhovor je s kaligrafkou Hanou Baštinskou, která se věnuje psaní krásného písma. Mimo to si můžete přečíst, jak dopadly soutěže na logo Moravské filharmonie Olomouc a Litoměřic či článek o Google Fonts od Filipa Blažka. Čeká vás i mnoho dalších novinek a zajímavostí.

https://www.instagram.com/p/B4CIdkAnDVC/

Hlavní téma: kosmetika

Vizuální styl a ukázky komunikace kosmetických firem zabírá 16 stran Fontu. Kromě tradičního pohledu do historie a ukázky reklam zde najdete podrobnější profily firem Dermacol, Wella, Nivea a dalších. Nechybí ani dvoustrana s hodnocením log, k nimž komentář připojila Markéta Steinert — nejlépe dopadlo logo Clinique, o fous za ním skončila Nivea.

Rozhovor

Velký rozhovor, s názvem Krasopiska, si můžete přečíst s Hanou Baštinskou, která se věnuje kaligrafii. Kromě toho provozuje i vlastní eshop a můžete k ní zajít i na kurz kaligrafie. Rozhovor je doplněn ukázkami její práce, která zahrnuje i loga a vizuální styl.

Články

O co méně je v aktuálním Fontu rozhovorů, o to více zde najdete článků. Zaujmou určitě výsledky soutěží na vizuální styl — Moravská filharmonie Olomouc, kterou vyhrálo Studio Marvil a město Litoměřice, kterou vyhrála Eva Vopělková. U Litoměřic jsou k dispozici i návrhy, které skončily na druhém a třetím místě od studia Colmo respektive Lemon Design. V obou případech jsou to krásné práce. Filip Blažek v dalším díle seriálu o písmech popisuje výhody a nevýhody služby Google Fonts. Pokud vás zajímá, jak designovat přístupný web, tedy web pro lidi s určitým omezením, přečtěte si článek Richarda Krejčího.

Dále se můžete podívat na výsledky souteže Young Package či přečíst reportáž z Mezinárodního festivalu současné ilustrace Lustr, který proběhl koncem září v Praze. Nakouknout můžete na fotografie Annie Leibovitz, jejíž biografii vydalo nakladatelství Argo. A když jsme u knih, představena je na dvou stránkách ilustrovaná ústava ČR, která byla oceněna v soutěži NČKR 2018 v kategorii Odborná literatura.

V rubrice Krok za krokem se můžete podrobněji podívat na vznik chef menu, které pro Bageterii Boulevard připravilo studio Yellow Shapes.

Časopis končí tradičním souhrnem novinek ze světa grafického designu a soutěží. Kompletní výpis všeho, co v novém Fontu najdete, je k dispozici na stránkách časopisu, stejně tak informace o tom, kde si lze Font koupit či předplatit.

Zdroj a foto: font.cz