Logo

Znovín

B tým

Sending
Hodnocení čtenářů
3.18 (50 hlasů)

Jedno z největších vinařství v České republice Znovín Znojmo zkracuje název a mění podobu svého loga. Mění se kompletní vizuální identita, tedy i veškeré etikety a propagačních materiály. Za novým vizuálním stylem stojí  brandingové studio B tým (dříve studio David Geč).

Komunikace Znovínu pracuje s novým pojmenováním jednotlivých vín. Dostupnější jakostní řady nesou lidovou formu názvů – vyzkoušet tak můžete například Rýňák, Vlašák, Veltlín nebo Šeďák. Názvy znovínských vín také nově doplňují specifikace oblasti odkud pochází, převážně přímo viniční tratě. Příkladem mohou být Ryzlink rýnský ze Šobesu, Tramín červený od Tří dubů nebo Neuburské z Podhoří. Na jednotlivých řadách vín se objevují motivy inspirované krajinou Znojemska, zahlédnout tak můžete rostliny z herbáře, ledňáčka, ještěrku a rosničku nebo specificky ilustrované viniční tratě.

 

„Vyzráli jsme do fáze, kdy představujeme nový, svěží, mladý Znovín, který odpovídá dnešním trendům.“
Karel Matula, ředitel společnosti Znovín

Původní logo

Nové logo

Explikace

Radoslav Cichý, B tým

„Podívali jsme se na komunikaci všech konkurentů na trhu. Zjistili jsme, že se velká část vín na trhu podobá. Mají zpravidla světlé etikety, s různými vinnými motivy, kudrlinkami, révou, ilustracemi vinic a zámků, atd. atd. Když si stoupnete před regál a přimhouříte oči, mnohdy nepoznáte jednotlivé značky a všechno působí stejně. Týká se to i komunikace, kdy se ta největší vinařství často odkazují na vzdálenou historii, vinařské řemeslo, kvalitu a komunikují tak podobné věci.

Začali jsme čistit a zjednodušovat. Logo „Znovín Znojmo a.s. se sídlem v Šatově“ se objevovalo na spoustě materiálů i etiket, ty nejnovější materiály pracovaly se zkráceným názvem Znovín Znojmo. Rozhodli jsme se jít ještě dál a navrhli název zkrátit jednoduše na Znovín.

Zároveň jsme zjednodušili logo, které tvořilo zelené, zdobné Z s hroznem v kružnici symbolizující sud. Navázali jsme základním tvarem hroznu se specifickou stopkou vycházející z kresby základního fontu Gela. Jde o naprosto obvyklý symbol, který ale žádný z velkých vinařských producentů nepoužívá, a proto jsme se ho rozhodli osvojit a spojit s ním novou tvář značky.

Standardně zelená barva doprovázela Znovín 30 let. Nepůsobila však moderně a řadila Znovín tak trochu mezi zemědělská družstva z dřívějších dob. Přitom dle vín by si lidé Znovín k zelené barvě nezařadili. Sami jsme si původně mysleli, že mezi základní barvy patří smetanová a bronzová, které převládaly na takřka všech etiketách. Rozhodli jsme se je proto využít.

Principem přístupu k příběhu jednotlivých řad je již několikrát zmíněné a důležité objevování místní přírody a společné setkávání se Znovíňáků. Dnes naše práce nekončí, pracujeme na dalších řadách vín, neboť má Znovín v sortimentu na 170 různých vín. Snažíme se vína a jejich podobu škálovat nejen pomocí barevnosti či motivy tematických řad. Liší se také formou adjustáže či rozmanitostí tiskových technologií.“

Písmo:

  • Hlavní: Gela, autor Lewis MacDonald, písmolijna Polytype
  • Doplňkové: Queens, autor Sebastian Losh, písmolijna Kilotype

Tým:

  • Koncept: B tým
  • Design: Radoslav Cichý
  • Strategie & copywriting: Josef Káles
  • Projektové vedení: Gabriela Vojtičková

Ukázky

Další práce studia:

Nejkrásnější etikety má letos Vinařství Rozařín. Autorem je studio David Geč

Designeři studia David Geč bodovali v soutěži World Beer Awards s etiketami pivovaru Richard

Zdroj a foto: btym.cz