Článek

Tendry dobré i špatné. Jak je vidí Martin Marušinec z Touch Branding?

V tomto seriálu oslovujeme zástupce studií a agentur, kteří sdílejí své zkušenosti z tendrů. David Hanousek ze studia Frank Ateliér v minulém dílu nominoval Martina Marušince z Touch Branding. Cílem není nikoho pranýřovat, ale poukázat na dobré příklady a poučit se z těch špatných. Chceme informovat o současném stavu a také poukázat na iniciativu Férový tendr, která se tímto tématem zabývá.

„Chtěl bych, aby si zadavatelé uvědomili, že špatné podmínky tendru kvalitní studia i jednotlivce odradí.“
Martin Marušinec, Touch Branding

Podle čeho se rozhodujete jestli do tendru jít?

Rozhodování začíná už způsobem oslovení. Jedná se o hromadný email, nebo jsme do tendru byli zařazeni promyšleně, na základě našich zkušeností. Pak řešíme, zda je poptávaný projekt v naší kompetenci a jestli nás zadání nadchlo. Další roli hraje skicovné, které vyjadřuje míru serióznosti na straně zadavatele. Zkušenost zadavatele posuzujeme podle toho, jak je napsané zadání a zda si zadavatel najde čas na osobní schůzku k doladění a vyjasnění zadání. Obvykle nás zajímá, zda byli do tendru pozvané studia a agentury podobného typu a kvality. A kolik jich je. Rozhoduje taky kdo bude práci posuzovat a jaké jsou procentuální parametry hodnocení. No a v neposlední řadě, zda máme na „výběrko“ vůbec čas.

👍 Nejlepší tendr?

Nejlepší jsou ty, které vyhrajeme :-) Ale někdy ani to neplatí. Jako konkrétní příklad bych uvedl Vinolok. Výběrové řízení, kde byli dvě studia, jsme prohráli. Bylo nám to líto, protože práce byla dobrá. Ale klient si k nám nakonec cestu našel a už roky spolupracujeme na skvělých projektech – navíc v přátelské atmosféře založené na důvěře a respektu. Obecně řečeno mě těší ty případy, kdy se dělá převýběr na základě referencí a osobní schůzky. Tento model praktikují zejména technologické firmy a startupy.

 

👎 Nejhorší tendr?

Žádné vysloveně špatné zkušenosti nemáme. Ale bolí to, když výsledek tendru není dobrý. Proto oceňuji všechny aktivity, které výběrová řízení dělají přehlednější, férovější a profesionálnější.

Co byste na tendrech chtěl změnit?

Chtěl bych, aby si zadavatelé uvědomili, že špatné podmínky tendru kvalitní studia i jednotlivce odradí. A to se odrazí na tom, zda je výsledek spolupráce skvělý, nebo průměrný.

Koho názor na tendry byste příště rád slyšel?

Děkuji Davidovi Hanouskovi ze studia Frank Ateliér, že ho zajímal náš názor. A já bych rád slyšel jak se k VŘ staví Jan Šabach, který zná naše prostředí, ale i to americké.


Férový tendr je společná iniciativa Asociace komunikačních agentur (AKA) a její sekce Digitální agentury, která vznikla za účelem zlepšení systému výběrových řízení. Jejím cílem je eliminovat zbytečné tendry, zvýšit vzájemnou důvěru mezi zadavateli a agenturami a nastavit jasná pravidla, z jejichž dodržování budou obě strany profitovat.

Minulý díl:

Tendry dobré i špatné. Jak je vidí David Hanousek z Frank Ateliéru?


Zdroj a foto: touchbranding.com