• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Designeři
  • Studia
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Designeři
  • Studia
  • Nabídky práce
Články

Skleněné zátky na víno Vinolok mají nové logo od Touch Branding

28/03/2015

Značka Vinolok představila na podzim své kompletně přepracované logo. Autorem loga je pražské studio Touch Branding, které tvoří Martin Marušinec, Aleš Mička a Martin Kolerus. Toto nové logo nahradilo dříve používané navržené studiem AnFas.

-
Původní logo od studia AnFas, zdroj: anfas.cz

-
Nové logo od Touch Branding, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Skleněné zátky s kulatým logem

Vinolok je unikátní skleněná zátka vyráběná společností Preciosa (slavným výrobcem českého křišťálu), původně navržená pouze pro použití na láhve s vínem. V současné době se po několika inovacích její použití rozšiřuje i do oblasti destilátů či minerálních vod. Tyto zátky byly patentovány v roce 2002 a jejich jediným výrobcem na světě je právě společnost Preciosa. V České republice tyto zátky používá od roku 2006 například Nové Vinařství.

Studio Touch Branding má s tvorbou v oblasti brandingu a korporátní identity dlouholeté zkušenosti a za svoji činnost získalo v minulosti celou řadu ocenění.

Logo tvoří jednoduchý výrazný šedý kruh doplněný o červený nápis názvu značky Vinolok v jeho středu. Dalšími korporátními barvami jsou odstíny vínově červené. Logotyp vychází z písma Zag od bulharského designéra Svetoslava Simova (Fontfabric) a byl pro tento účel podstatně přepracován. Do korporátní sady byla vybrána písma Stag od Christiana Schwartze, dále klasický Baskerville a doplňkový Geogrotesque.

Aleš Mička k tomu doplňuje: „…nové logo zobrazuje jednoduše produkt samotný. Při čelním pohledu na zátku shora uvidíte přesně tento tvar. V přeneseném smyslu může symbolizovat i hrdlo láhve. Ale naším primárním cílem bylo vytvořit silné přímočaré logo, které sice není unikátní, ale kruh je tak silný tvar, že logo funguje výborně a skvěle se s ním pracuje, protože žádný layout nezkazí. Identitu aplikujeme poměrně volně, snažíme se držet jednotného ducha v barvách a typografii a ortodoxně neopakovat stále stejnou šablonu.”

Martin Marušinec popisuje pozadí projektu takto: „Celý rebranding začal na podzim a práce na jednotlivých projektech se od té doby nezastavila. Připravujeme prezentaci značky na veletrzích po celé Evropě, kompletně jsme přepracovali celou sadu tištěných materiálů a teď pracujeme na nových webových stránkách. Zároveň začínáme připravovat i marketingové aktivity pro klíčové trhy v Německu, Anglii a ve Francii, připravujeme třeba i focení a 3D vizualizace produktu. Baví nás, když projekt kombinuje design a komunikaci, protože tak více ovlivňujeme celkový dojem ze značky, což je ideální.“

Kompletní manuál si můžete prohlédnout na stránkách Branding Manual.

-
Ikonka, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Jak se nové líbí profesionálům?

-Logo Vinolok mě zprvu zmátlo. Design působí natolik abstraktně, že jsem musel zapátrat po webu, oč se jedná. Ač logotyp zaujme především svou jednoduchostí, tak výrazný symbol u mě vyvolal spíše představu velké korporace, než chytrého elegantního řešení, jak uchovat to dobré v láhvi.

K produktu mi proto více sedí popisnější černobílá ikonka, z níž cítím prvek záruky a punc kvality. I ostatní aplikace a tištěné materiály mě ovínily více než základní logo.

Lumír Kajnar
Profil na Behance

Foto: facebook.com

-Krásný produkt si vystačí s jednoduchým a čistým logem. V tomto případě navíc značka tvarově odpovídá tvaru produktu. Snad jen použité písmo mi do celkového konceptu a tématu nesedí svým charakterem a některé jeho detaily, jako např. “zářezy” do V a N se slévají a trochu rozptylují už v základních velikostech (alespoň na obrazovce).

Možná by se sem víc hodil některý ze třech korporátních, trochu čitelnějších a velkorysejších, fontů, které definuje povedený elektronický manuál. Líbí se mi “děravé” vizitky.

Petr Skriečka
skriecka.cz

Foto: skriecka.cz

Ukázky vizuálního stylu

-
Vizitky, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Vizitky, zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Korporátní fonty, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Web, zdroj: www.vinolok.cz/new/

 

Aleš Mička logo Martin Kolerus Martin Marušinec Touch Branding

Související články

Grafický design

Neil Johnston

17/08/2022
Články

Jak hodnotí nové logo Slavie odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

20/07/2022
Články

Slavia mění po 26 letech logo a představuje novou vizuální identitu

15/07/2022
Články

Český výrobce osvětlení Sans Souci Lighting má nový vizuální styl od Touch Branding

27/12/2021
Loga

Marathon Studio redesignovalo brand UP! kouče Luca Grasso

27/10/2021
Loga

Dodavatel stínících produktů Maron má novou stínovou identitu od Studia Protein

23/06/2021
Loga

Centrum participace a rozvoje v Plzni má nové logo. Autorem je Miroslav Tischler

21/04/2021
Loga

Zemědělský startup Farm Planet má kompletní vizuální styl od studia Brainz Disruptive

19/04/2021
Loga

Datera

22/03/2021
Články

Tendry dobré i špatné. Jak je vidí Martin Marušinec z Touch Branding?

10/03/2021

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Doporučujeme

  • Light Garden Academy Light Garden Academy
  • Jobs.cz Dělejte to co vás baví

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal