• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Články

Skleněné zátky na víno Vinolok mají nové logo od Touch Branding

28/03/2015
Design portál

Značka Vinolok představila na podzim své kompletně přepracované logo. Autorem loga je pražské studio Touch Branding, které tvoří Martin Marušinec, Aleš Mička a Martin Kolerus. Toto nové logo nahradilo dříve používané navržené studiem AnFas.

-
Původní logo od studia AnFas, zdroj: anfas.cz

-
Nové logo od Touch Branding, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Skleněné zátky s kulatým logem

Vinolok je unikátní skleněná zátka vyráběná společností Preciosa (slavným výrobcem českého křišťálu), původně navržená pouze pro použití na láhve s vínem. V současné době se po několika inovacích její použití rozšiřuje i do oblasti destilátů či minerálních vod. Tyto zátky byly patentovány v roce 2002 a jejich jediným výrobcem na světě je právě společnost Preciosa. V České republice tyto zátky používá od roku 2006 například Nové Vinařství.

Studio Touch Branding má s tvorbou v oblasti brandingu a korporátní identity dlouholeté zkušenosti a za svoji činnost získalo v minulosti celou řadu ocenění.

Logo tvoří jednoduchý výrazný šedý kruh doplněný o červený nápis názvu značky Vinolok v jeho středu. Dalšími korporátními barvami jsou odstíny vínově červené. Logotyp vychází z písma Zag od bulharského designéra Svetoslava Simova (Fontfabric) a byl pro tento účel podstatně přepracován. Do korporátní sady byla vybrána písma Stag od Christiana Schwartze, dále klasický Baskerville a doplňkový Geogrotesque.

Aleš Mička k tomu doplňuje: „…nové logo zobrazuje jednoduše produkt samotný. Při čelním pohledu na zátku shora uvidíte přesně tento tvar. V přeneseném smyslu může symbolizovat i hrdlo láhve. Ale naším primárním cílem bylo vytvořit silné přímočaré logo, které sice není unikátní, ale kruh je tak silný tvar, že logo funguje výborně a skvěle se s ním pracuje, protože žádný layout nezkazí. Identitu aplikujeme poměrně volně, snažíme se držet jednotného ducha v barvách a typografii a ortodoxně neopakovat stále stejnou šablonu.”

Martin Marušinec popisuje pozadí projektu takto: „Celý rebranding začal na podzim a práce na jednotlivých projektech se od té doby nezastavila. Připravujeme prezentaci značky na veletrzích po celé Evropě, kompletně jsme přepracovali celou sadu tištěných materiálů a teď pracujeme na nových webových stránkách. Zároveň začínáme připravovat i marketingové aktivity pro klíčové trhy v Německu, Anglii a ve Francii, připravujeme třeba i focení a 3D vizualizace produktu. Baví nás, když projekt kombinuje design a komunikaci, protože tak více ovlivňujeme celkový dojem ze značky, což je ideální.“

Kompletní manuál si můžete prohlédnout na stránkách Branding Manual.

-
Ikonka, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Jak se nové líbí profesionálům?

-Logo Vinolok mě zprvu zmátlo. Design působí natolik abstraktně, že jsem musel zapátrat po webu, oč se jedná. Ač logotyp zaujme především svou jednoduchostí, tak výrazný symbol u mě vyvolal spíše představu velké korporace, než chytrého elegantního řešení, jak uchovat to dobré v láhvi.

K produktu mi proto více sedí popisnější černobílá ikonka, z níž cítím prvek záruky a punc kvality. I ostatní aplikace a tištěné materiály mě ovínily více než základní logo.

Lumír Kajnar
Profil na Behance

Foto: facebook.com

-Krásný produkt si vystačí s jednoduchým a čistým logem. V tomto případě navíc značka tvarově odpovídá tvaru produktu. Snad jen použité písmo mi do celkového konceptu a tématu nesedí svým charakterem a některé jeho detaily, jako např. “zářezy” do V a N se slévají a trochu rozptylují už v základních velikostech (alespoň na obrazovce).

Možná by se sem víc hodil některý ze třech korporátních, trochu čitelnějších a velkorysejších, fontů, které definuje povedený elektronický manuál. Líbí se mi “děravé” vizitky.

Petr Skriečka
skriecka.cz

Foto: skriecka.cz

Ukázky vizuálního stylu

-
Vizitky, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Vizitky, zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Korporátní fonty, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Web, zdroj: www.vinolok.cz/new/

 

Aleš Mička logo Martin Kolerus Martin Marušinec Touch Branding

Související články

Loga

Kamenický Šenov

03/11/2020
Loga

Úštěk

30/10/2020
Loga

Pivovar Proud

07/10/2020
Loga

Intel

15/09/2020
Loga

Pivovar Hostivar

11/09/2020
Loga

Agentura GEN

04/09/2020
Články

Praha může mít nové logo. Studio Kontra nabízí tři lipové listy a srdce za 1 Kč

11/09/2020
Loga

Výstaviště Praha

01/09/2020
Loga

CZ.Basketball

01/09/2020
Loga

PID

01/09/2020

Nejčtenější tento týden

  • Loga General Motors
  • Soutěže Rožnov pod Radhoštěm pořádá soutěž na nové logo...
  • Články 3×3 s Janem Říhou
  • Články Co jste v roce 2020 na Design portálu...
  • Články Studio VKONTEXTU hledá zkušeného digitálního...

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro — značka přehledně online
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Profesionální webhostingové služby
    Profesionální webhostingové služby
  • První grafický časopis
    První grafický časopis
  • Řešení značení pro průmysl a marketing
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

   
 

ISSN 1803-6112 | Webhosting domény zajišťuje CZECHIA.COM

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce