• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Moravská filharmonie Olomouc

Studio Marvil

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.71 (24 hlasů)

Moravská filharmonie Olomouc má nový vizuální styl, který bude v průběhu aktuální 74. koncertní sezony postupně propisovat do svých propagačních materiálů a webových stránek. Veřejnou zakázku MFO vypsala na začátku tohoto roku. Soutěže se posléze zúčastnilo pět subjektů, které dodaly celkem osm návrhů. Autorem vítězného návrhu je pražské Studio Marvil, jehož koncept nejlépe odpovídal představě zadavatele o originálním a zároveň funkčním vizuálním stylu se širokými možnostmi využití.

Nový vizuální styl MFO, jehož autory jsou Olga Benešová a Vojtěch Vavřín, sází na propracovanou, ucelenou koncepci a moderní, graficky čisté zpracování bez přílišné zdobnosti. Je vystavěný na třech základních komponentech: na písmu Kessler, které v sobě nese estetiku historických notových zápisů, na graficky naznačených zvukových vlnách, které z doprovodných obrazových materiálů vytvářejí „zvukové obrazy“, a na barevnosti inspirované černobílou notovou osnovou a stříbrno-červeně šachovanou moravskou orlicí.

Původní logo

Nové logo

„Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu.“ Jonáš Harman, ředitel MFO

Dodané návrhy hodnotila sedmičlenná porota složená ze zástupce zadavatele (MFO), zástupce zřizovatele (statutární město Olomouc), předních grafiků, zástupce Unie výtvarných umělců Olomoucka, tiskaře a marketingového a mediálního stratéga. Na vítězném návrhu porota ocenila především vhodný výběr písma, typografické detaily a sázku na opomíjenou doplňkovou barvu moravského znaku – stříbrnou. Zaujal ji rovněž způsob práce s fotografickou koláží a fakt, že jednotlivé elementy vizuálního stylu společně tvoří velmi působivý, soudržný a dobře rozpoznatelný celek. Klíčové komponenty – logo/typografie, zvukové obrazy a barevnost – vytvářejí pevný rámec, který je možné naplňovat různými koncepty kampaní od fotografií umělců přes obecnější snímky koncertů, až po sérii detailů nedočkavých posluchačů chystajících se na koncert.

Novou vizuální identitu MFO poprvé veřejně prezentovala při zahajovacím koncertu letošní sezony v rámci velkoplošné projekce přímo na budovu Reduty na olomouckém Horním náměstí, kde sídlí a koncertuje.

Explikace

Studio Marvil

„Základem loga a celé identity je hudební antikva Kessler, která v sobě nese tvarosloví a estetiku, jakou známe z historických notových zápisů. V obrazové složce je identita Filharmonie rozehrána do grafických zvukových vln rozechvívajících libovolné použité fotografie, ilustrace nebo grafiky.“

Ukázky vizuálního stylu

Foto: Milan Bureš

Foto: Simon Kadula

Foto: Studio Marvil

Foto: Studio Marvil

Další práce Studia Marvil

SŽDC

Studio Marvil připravilo logo pro celostátní oslavy výročí 2018

Zdroj a foto: marvil.cz, mfo.cz

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.71 (24 hlasů)
logo Olga Benešová Studio Marvil Vojtěch Vavřín

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce