• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

mmcité+

Marek Nedelka, Jan Novák

Sending
Hodnocení čtenářů
4.03 (37 hlasů)

Designéři Marek Nedelka a Jan Novák připravili pro designérskou a projektovou společnost mmcité+ nové logo a vizuální styl. Svou vlastní identitu dostalo v rámci redesignu i firemní studio designcité+ a konstrukční firma construction cité+. Základem celého konceptu značek je nové korporátní písmo Cité Grotesk. Nové logo nahrazuje logo Petra Babáka z roku 2008.

Společnost mmcité+ z původně čistě designérského studia postupem času vyrostla ve firmu nabízející komplexní služby od designérských návrhů směrem k projektování až po vlastní výrobu v Bílovicích u Zlína.

„Citlivý rebranding, který ctí předchozí řešení a zároveň působí svěžím a suverénním dojmem. Zvlášť díky použití vlastní nadčasové typografie se podařilo koncepčně propojit všechny značky skupiny tak přirozeně, že jednotlivě působí intenzivně a dohromady tvoří kompaktní celek. A věřím, že vydrží fungovat věčnost.“ David Zezula, art director mmcité+

Původní logo

Autorem původního loga z roku 2008 je Petr Babák.

Nové logo

Explikace


Marek Nedelka a Jan Novák

„Společnost mmcité+ nás pro tvorbu své nové identity oslovila v době, kdy se blíží třicet let od jejich založení. Od roku 1992 se podílejí na realizacích pro dopravní stavby od mobiliáře přes zastřešení zastávek až po celá nádraží. Z původně čistě designérského studia postupem času vyrostla firma nabízející komplexní služby od designérských návrhů směrem k projektování až po vlastní výrobu v Bílovicích u Zlína.

Inspirace pro celkový koncept pochází ze strategické mise firmy, kterou je snaha „vyrábět věci, kde design není vidět a které jsou především dokonale funkční.“ Stejný požadavek splňoval po dlouhou dobu i předchozí vizuální styl mmcité, ale narazil například na praktická omezení, kdy se u delších názvů snížila jejich čitelnost v menších velikostech. Proto jsme se rozhodli pracovat s čistě typografickým logotypem doplněným o grafický symbol (+), který spojuje hlavní vlastnosti každé ze tří částí firmy: pro mmcité+ spojování lidí a míst, u designcité+ spojování měřítek v rámci navrhování, u construction cité+ propojování konstrukčních prvků. Propojování, optimismus a blízkost jsou hlavním hnacím motorem, který si firma udržuje od svého vzniku.

Jako základ celého konceptu značek slouží korporátní písmo Cité Grotesk. Obsahuje ve své kresbě zaoblené, vertikální i horizontální tvary z grafického symbolu logotypu. Celkem jsme nakreslili tři řezy (Light, Regular a Bold), díky kterým jsou v jednotném stylu i digitální prezentace, faktury a další dokumenty. Pro důrazná a nepřehlédnutelná sdělení využíváme systém modulárního „sčítání a spojování“ slov (DESIGN + CONSTRUCTION, FORM + FUNCTION), což je koncept určený například na plakáty nebo větší plochy.

Podkladové barvy jsou celkem tři v hlavních odstínech černé, bílé a žluté. Záměrně jsme vybrali základní barvy, které by se dobře doplňovaly s rozmanitými barevnými fotografiemi realizací. Návrhy v řešeních mmcité+ se totiž pohybují primárně v nenápadných odstínech, případně v barvách oceli a dřeva. Žlutá také slouží jako barva viditelná na velkou vzdálenost a stabilní ve všech technikách reprodukce, zatímco kontrastní využití černé a bílé oddělují jednotlivé divize. Protože se většina realizací nachází v exteriérech, paletu vlastně díky fotografiím doplňuje i modrá barva oblohy, zelená v podobě trávníku a rozmanité barvy v materiálech architektury, na oblečení chodců a na dopravních prostředcích.

Svou vlastní identitu dostalo v rámci redesignu i firemní studio designcité+. Zde pracujeme s rozvinutím (+) do podoby gridu. Ten funguje jako podklad ukazující šíři měřítek realizovaných projektů – od milimetrů a centimetrů jednotlivých produktů až po stovky metrů a kilometry u velkých realizací – protihlukové stěny, nedávná rekonstrukce Hlavního nádraží v Praze nebo probíhající projekt dopravních uzlů ve Švýcarsku či Polsku.

Katalogová publikace Myšlenková dílna / Think shop byla vytištěna v celkovém nákladu 1000 ks a budoucím klientům představuje jednotlivé realizované projekty sesterského studia designcité+. Podoba celé paperbackové knížky je založena na dvou základních principech. Čtyři výsekové hmatníky rozdělují produkty a projekty firmy do čtyř základních částí podle velikosti (mm, cm, m, km). Druhý princip překládá proces návrhů do podoby datované časové osy a 768 stran obsahuje fotografie, skicy či výkresy, kterými je možné během pár vteřin rychle prolistovat, nebo naopak podrobně studovat všech 13 případových studií publikace.

Mmcité+ je aktivní společnost a svědčí o tom například magazín 519 a vlastní hudební festival „WiFič ven!“, který funguje jako pravidelné setkávání více než 300 zaměstnanců. Pro tyto výstupy jsme nastavili volnější pravidla layoutu, rozmanitější paletu barev, styl fotografií (fotoeditor Dušan Tománek) a speciální řez písma Cité Grotesk Rounded se zaoblenými detaily. Dohromady přenášejí atmosféru úspěšné firmy, sídlící v moderním areálu uprostřed moravské krajiny, mimo hlavní průmyslová centra, která s novou identitou směle expanduje do Evropy a dále.“

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: Marek Nedelka, Jan Novák, Filip Beránek, mmcite+

Sending
Hodnocení čtenářů
4.03 (37 hlasů)
Jan Novák logo Marek Nedelka

Související články

Článek

Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR

Ondřej Báchor, Jan Novák a Matěj Činčera

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Jednou větou…

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Jednou větou…

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Radotín

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce