• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

CoroVent

Jiří Chlebus

Hodnocení redakce

Vzhledem k času a podmínkam nadmíru povedená práce. Skvělé je použití dvou řezů písma, které hezky symbolizují vzduchovou hadici vedoucí kyslík k pacientovi. Písmo malinko připomíná nedávno představenou vizuální identitu Sokola. Úvodní C se zdá, vzhledem ke zbytku textu, až příliš úzké. Levá polovina loga má ostré hrany liter, naproti tomu pravá je má zaoblené. Je to zajímavý kontrast a bylo by zajimavé vidět variantu, která bude v tomto ohledu jednotná.

Škoda, že nebylo více prostoru více si vyhrát s vizuálním stylem, který se omezuje pouze na aplikace na barevné ploše. Jak je vidět na vizuálu s nápisem „Breathe“, tak potenciál má toto logo určitě velký.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
3.8
Sending
Hodnocení čtenářů
3.21 (28 hlasů)

CoroVent je plicní ventilátor, který vznikl z iniciativy týmu Covid19cz a ČVUT. Jeho výroba se mohla uskutečnit jen díky obrovské podpoře veřejnosti — na projekt bylo vybráno přes 14 milionů korun. Za přístrojem je silný příběh, tématem tohoto článku však je představení loga. Jeho autorem je Jiří Chlebus, který zvítězil se svým návrhem ve veřejné soutěži vyhlášené na Facebooku.

Jiří Chlebus se o soutěži dozvěděl v den uzávěrky soutěže, přesto se rozhodl se jí zúčastnit. Jeho výstupem nakonec byl kompletní manuál značky, který zahrnuje logo, písmo, barevnost i ukázky aplikace. Jiří průběh tvorby podrobně zachytil v článku, který vyšel na jeho blogu.

„Zbývalo mi pár hodin času na to vymyslet koncept, sestavit malou prezentaci, návrh odevzdat a poté kontaktovat tým CoroVent, abych je inspiroval k trochu jinému způsobu přemýšlení nad hodnocením loga a o kritériích výběru.”
Jiří Chlebus, designer

Logo

Explikace

Jiří Chlebus, designer

„Při vývoji CoroVentu šlo o čas a já jsem na tom u návrhu loga byl podobně. Zejména kvůli tomu, že jsem se o deadline dozvěděl v den deadline :) Písmo nesoucí významovou ideu CoroVentu se stalo klíčovým nástrojem tohoto mini vizuálního stylu.

Veškeré uvažování nad konstrukcí loga a následným používáním vizuálního stylu jsem soustředil do výběru vhodného písma a přímočarý výběr kontrastní modré barvy symbolizující kyslík. Naštěstí jsem narazil na vcelku adekvátní (a volně dostupné) písmo Lovelo od Fontfabric, které umožňovalo kombinovat dva řezy písma tak, aby část loga (a také ostatních textů ve vizuálu) vyjadřovala vzduchové hadice vedoucí kyslík k pacientovi.

Linková verze písma Lovelo navíc ideově zapadá do dalších vlastností CoroVentu – je to open-source projekt, který je sestaven z běžně dostupných součástek.

Logo jsem týmu Covid19cz odevzdal formou VisualBooku – online grafického průvodce, kde jsou k dispozici všechna potřebná loga ke stažení a definice barev do výroby.“

Ukázky vizuálního stylu

Další práce Jiřího Chlebuse

Blockchain Legal

Zdroj a foto: jirichlebus.cz

Hodnocení redakce

Vzhledem k času a podmínkam nadmíru povedená práce. Skvělé je použití dvou řezů písma, které hezky symbolizují vzduchovou hadici vedoucí kyslík k pacientovi. Písmo malinko připomíná nedávno představenou vizuální identitu Sokola. Úvodní C se zdá, vzhledem ke zbytku textu, až příliš úzké. Levá polovina loga má ostré hrany liter, naproti tomu pravá je má zaoblené. Je to zajímavý kontrast a bylo by zajimavé vidět variantu, která bude v tomto ohledu jednotná.

Škoda, že nebylo více prostoru více si vyhrát s vizuálním stylem, který se omezuje pouze na aplikace na barevné ploše. Jak je vidět na vizuálu s nápisem „Breathe“, tak potenciál má toto logo určitě velký.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
3.8
Sending
Hodnocení čtenářů
3.21 (28 hlasů)
Jiří Chlebus logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce