• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Loga

Česká obec sokolská

08/11/2019
Design portál

Dynamo design

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4.51 (39 hlasů)

Sokol představil nový vizuální styl, jehož autorem je studio Dynamo design. Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift — hlavní změna se týká sjednocení vizuální komunikace. Ta má za cíl změnit vnímání Sokola širokou veřejností a dát všem členům další důvod k hrdosti na svou příslušnost k Sokolu.

Vizuální prezentace Sokola za stavem členské základny a pestrou škálou moderních aktivit velmi zaostávala, působila zastarale a často amatérsky. Proto na objednávku České obce sokolské v Dynamu vznikl nový corporate design, který vychází ze strategie SOKOL 2030, kterou společně s komunikačním týmem ČOS zpracovala agentura Raul. Tým Dynama pod vedením senior designéra Jana Šlégra převedl značku Sokol do moderního vizuálního stylu, který respektuje tradici, ale zároveň hledí do budoucnosti.

„Ohlasy, které nová sokolská identita vzbudila při jejím představení v celém hnutí, jsou velmi pozitivní, místy až nadšené.” Michal Charvát, šéf marketingu ČOS

Logo

Nový vizuální styl

Explikace

Jan Šlégr, Dynamo design

„Z vlastní zkušenosti vím, že Sokol ani zdaleka není takový skanzen, jak je neustále prezentován. Proto pro mě modernizace image značky Sokol byla velkou výzvou a zároveň inspirativním zadáním. Stává se, že zadavatelé kladou přehnaný důraz na logo, ale na obrovský komunikační potenciál vizuálního stylu zapomínají. Sokol, s jeho pestrostí a bohatostí aktivit, se neobejde bez otevřeného vizuálního systému, který by efektivně pokryl celou škálu interní i externí komunikace, od znělky Sokolského zpravodaje v České televizi až po poslední nášivku na tričku.

Základním motivem se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo “sílu lví a vzlet sokolí”. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou.“

Novinkou v rámci sokolské organizace není jen samotná identita, ale i její sdílení pomocí moderních platforem pro správu a budování značky BrandCloud a Canva. To usnadní používání celého systému a přispěje k jednotné a okamžitě rozpoznatelné prezentaci Sokola na všech úrovních od ústředí až k jednotlivým sportovním oddílům.

Nová identita je určena jak pro využití při sportovních aktivitách, tak i společenských událostech, které sokolové pořádají. Nechybí ani atraktivní merchandising.

Ukázky vizuálního stylu

Aplikace vizuálního stylu

„Sokolský běh republiky 28. 10. 2019 byl jedním z prvních eventů, které už plně nesly novou vizuální identitu Sokola. Ukázalo se, jak je výrazná, originální a přitom hravá. Všichni startující dostali trička v „sokolské“ červené, která potom zcela ovládla nejen start v Tyršově domě, ale i trasu běhu v Petřínských sadech. Kombinace sokolských fontů Tyrš a Fügner zdůrazňuje jedinečnost sokolských hodnot a hesel,“ říká Marek Brodský, manažer komunikace Česká obec sokolská.

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Další práce Dynamo design

Český volejbal

Český Lev

Zdroj a foto: dynamodesign.cz, sokol.eu

BrandCloud Dynamo design Jan Šlégr logo Vojtěch Říha

Související články

Články

Štěpán Holič připravil návrh značení očkovacích center. Je k dispozici zdarma

19/01/2021
Články

Prosincový Designers Mixér bude o obsahu. Setkání proběhne kompletně online

25/11/2020
Loga

Kamenický Šenov

03/11/2020
Loga

Úštěk

30/10/2020
Články

Značka podle vzoru město. Ohlédnutí za Designers Mixerem s Mirkem Roubíčkem

20/10/2020
Loga

Pivovar Proud

07/10/2020
Články

Jak pracují kreativci? Pojďme to zjistit společně s Designers Mixerem

29/09/2020
Loga

Intel

15/09/2020
Loga

Pivovar Hostivar

11/09/2020
Akce

Designers Mixer: Identita měst a státních institucí

09/09/2020

Nejčtenější tento týden

  • Soutěže Rožnov pod Radhoštěm pořádá soutěž na nové logo...
  • Loga General Motors
  • Loga IP Systém
  • Články Štěpán Holič připravil návrh značení očkovacích...
  • 3×3 3×3 s Janem Říhou

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro — značka přehledně online
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Profesionální webhostingové služby
    Profesionální webhostingové služby
  • První grafický časopis
    První grafický časopis
  • Řešení značení pro průmysl a marketing
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

   
 

ISSN 1803-6112 | Webhosting domény zajišťuje CZECHIA.COM

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce