Článek

Blíží se WebExpo 2024. Které přednášky by si designeři neměli nechat ujít?

● Termín: 29. – 31. května 2024
● Místo: Palác Lucerna, Praha

Blíží se konec května a s ním i konference WebExpo — událost, kterou si na Design portálu tradičně nenecháváme ujít. Přednášky pojedou souběžně ve třech sálech, k tomu připočtěte oblíbené a vždy zcela zaplněné diskuze Discomfort Zone, možnost konzultace s mentory a celodenní prémiové workshopy. Ze zkušenosti můžeme říct, že se vyplatí mrknout na program předem a vybrat si přednášky, které si nechcete nechat ujít. Berte tento článek jako inspiraci pro ty, kteří mají rádi design.

Na každý den jsme vybrali 4 přednášky, které podle nás stojí za to.

Středa 29/5


MICHAL PASTIER
How to start/restart a brand for global success
11:00

Pravděpodobně se bude jednat o podobnou přednášku jaká byla na Brno Bold, ale rozhodně stála za to. Připravte se na principy, které si Michal osvojil při zavádění více než 250 značek za posledních 15 let. Společně prozkoumáte příklady úspěšných značek, které se rozrostly nejen v rámci svých trhů, ale přilákaly nové publikum a zákazníky po celém světě.


BOB MARVAN
The anatomy of discovery
13:00

Jak zvládáte product design discovery v postapokalyptickém světě po COVID a designových sprintech? Proč jsou workshopy jen špičkou ledovce? Jak si udržet soustředěnosti při práci na dálku a v asynchronním režimu? Discovery je v podstatě designový proces na steroidech, nebo spíše v pořádném tempu, a vy ho musíte zvládnout. Na základě skutečné případové studie discovery pro Avast Secure Browser se BoB podělí o to, jak se to jeho týmu podařilo, a také o několik tipů a triků, jak uspět s vlastním pokusem o discovery.


ANFISA BOGOMOLOVA
The secret to creating engaging case studies
14:00

Navrhování případové studie se příliš neliší od navrhování obálky knihy. Představte si, že jste v knihkupectví a chcete najít tu správnou knihu. Co byste udělali? A teď si představte, že jste autor knihy a chcete ji prodat – jak byste ji navrhli? Ve své přednášce vám Anfisa ukáže, jak navrhnout případovou studii tak, aby se výrazně odlišovala od stovek ostatních.


KLÁRA SCHOLLEOVÁ
Enhancing designer experience: Usability considerations for Figma libraries
15:00

Tato přednáška nabízí jak ucelený pohled na použitelnost knihoven, tak praktické tipy pro tvorbu knihoven v programu Figma s důrazem na zlepšení designérského zážitku. Dozvíte se, jak může dobře navržená knihovna přirozeně vést designéry ke konzistentnostii a souladu s návrhovým systémem, a zároveň zůstat přívětivá pro vývojáře.


Čtvrtek 30/5


VITALY FRIEDMAN
Inclusive Design Patterns
10.00

Vitaly Friedman je už tradičním speakrem na WebExpu a nutno dodat, že také jedním z nejlepších. Jeho přednášky jsou protkané praktickými radami, návody a rozhodně jsou i zábavné. Kromě přednášky Inclusive design patterns povede i celodenní premiový workshop Making complex systems easy to use. Vstupenku na premiový workshop můžete zakoupit zde.


TOMÁŠ KOZLÍK
How to think like an animator
14:00

V své přednášce se Tomáš krátce ponoří do principů animace, jak je definují původní Disneyho animátoři. Spíše než o konkrétním softwaru bude hovořit o obecných uměleckých principech pohybu, váhy a charakteru, které platí pro všechny typy animace. Ať už chcete vytvářet plně animované postavy nebo pohyb pro abstraktní vzory a efekty, tato přednáška vám poskytne cenné tipy, jak přemýšlet o pohybu jako tvůrce animací.


JAN JUNEK
Customer tales: 400 hours of purchase experience research
16:00

Během své přednášky Jan představí výsledky výzkumné studie, která mapuje zkušenosti zákazníků s online nákupem na českých webových stránkách ve všech hlavních kategoriích e-commerce. Tato studie zkoumá nákupní proces 12 velkých a středně velkých e-shopů – od přidání zboží do košíku až po rozbalení objednávky – odvozenou z více než 400 hodin výzkumné práce, včetně 60 kvalitativních testů, uživatelských deníků a následného kvantitativního ověření. V jaké části nákupního procesu se lidé setkávají s největšími problémy? Je lepší jednokrokový nebo vícekrokový košík? Platí, že „jednodušší je lepší“? A stojí za to zkoumat, jak to dělá Alza? Jan představí čerstvá (2024) data založená na skutečných nákupech  reálných zákazníků a odpoví na všechny tyto a další otázky.


PHILIP BONHARD
Robots vs. designers: Do we even need designers in the age of AI?
17:00

Umělá inteligence je teď všude, že? Není možné si přečíst zprávy, aniž by ji někdo nevychvaloval do nebes nebo naopak neoznačoval za zkázu lidstva. Co ale skutečně umí a jak ovlivní vaši práci? Když ChatGPT dokáže vygenerovat obchodní návrh pro začínající firmu tónem reklamy na Coca-Colu a vygenerovat k tomu webové stránky – budeme ještě v budoucnu potřebovat copywritery a designéry? Ve své přednášce Phill prozradí, co by měli designéři vědět o umělé inteligenci, jak mohou vystoupit z davu a co by měli udělat hned teď, aby zůstali relevantní a znásobili svou produktivitu. AI nás může překvapit v mnoha směrech, ale měla by být vnímána především jako příležitost k růstu!


Celý program najdete na webu WebExpo, stejně jako info o cenách vstupenek

Zdroj a foto: webexpo.net