Článek

Vodárna Plzeň má nového maskota Bonifáce od agentury Beneš & Michl

Vodárna Plzeň představila před časem veřejnosti nového maskota. Je jím vydra Bonifác. Maskot by měl společnosti umožnit komunikovat s veřejností neformálním způsobem. Autorem je plzeňská agentura Beneš & Michl, která pro Vodárny připravila i informační web a videa.

Autorem Bonifáce je Kristýna Kacerovská, která je v agentuře designérkou se specializací na vizuální styly a ilustrace. V době vzniku vedl projekt jako Project Manager Štefan Dorko a Jakub Michl v pozici Strategy Designéra.

„Vodárna Plzeň je ryze technická společnost. Společným cílem bylo navázat lepší vztah s veřejností. Proto jsme přišli s myšlenkou maskota, který dá Vodárně lidskou tvář a umožní jí komunikovat s veřejností také neformálním způsobem.“
Jan Beneš, Art Director

Na podrobnosti vzniku nového maskota, jsme se ptali Strategy designéra Jakuba Michla a designérky Kristýny Kacerovské.

Proč je maskot vydra je asi jasné, ale byla ve hře i jiná zvířata?

JM: Na začátku to tak jasné nebylo. Hledali jsme zvíře, které bude spojené s vodou a bude i pozitivně vnímáno. Ve hře bylo několik kandidátů – čáp, žába, mlok, atd. Když jsme studovali chování jednotlivých zvířat, bylo pro nás důležité, aby zvíře bylo hravé, trochu drzé a vypadalo roztomile a aby se dalo dobře ztvárnit. Vydra byla jasným vítězem. Navíc se nám povedlo i propojit Vodárnu Plzeň s reálně žijící vydrou v Plzeňské ZOO, jíž se stala patronem.

Jak ilustrace vznikala?

KK: Nejdříve jsme provedli důkladnou rešerši. Natočili jsme si vydru v ZOO na video a prošli stovky fotografií vydry v přírodě. Následně jsem se pustila do ručních skic. V návrzích jsem se chtěla vyhnout velkým očím – které jsou u maskotů cílících na děti takřka pravidlem. Po prvních prezentacích klientovi jsme Bonifáce dále ladili a nakonec vytvořili jeho digitální podobu. Klíčové bylo, aby vydra působila jako vydra, a ne jako bobr. Proto v jedné fázi došlo i k jeho zeštíhlení.

Barevná paleta i písmo vychází z vizuálního stylu Vodáren?

KK: Z vizuálního stylu Vodárny Plzeň jsme převzali pouze modrou barvu reprezentující vodu. Pouze modré odstíny by ovšem působily studeně a neosobně. Proto jsme barevnou paletu doplnili o hřejivé odstíny hnědé a oranžové, aby Bonifác působil mile a přátelsky.

Zkoušeli jste i jiné typy ilustrace, případně 3D?

KK: Ano, zkoušeli jsme více typů ilustrací. Např. s obrysem, bez obrysu, různé větší stínování atd. Stylem 3D ilustrací jsme se nechtěli vydat. Cílem bylo, aby Vodárna mohla Bonifáce jednoduše aplikovat na všech tiskovinách a propagačních materiálech.

Jaké byly první reakce veřejnosti?

JM: Veřejnost přijala Bonifáce s obrovským nadšením. Rozdáváme do škol stovky edukačních materiálů, kde Bonifác učí děti, jak se chovat k vodě a k celému životnímu prostředí. Rozdali jsme tisíce samolepek s vtipnými hláškami. Samolepky se tak náhodně objevují na spoustě míst v Plzni. Děti se s Bonifácem fotí a zároveň svým rodičům říkají, že to je vydra Bonifác, která se v Plzni stará o jejich vodu. Vodárna se tak stala “lovebrandem” mezi dětmi a přiblížila se k lidem, což bylo od začátku naším cílem.

Proč právě „Bonifác“?

JM: Měli jsme ve hře spoustu jmen jako Vydrísek, Vydřík, atd., což odkazovalo na jeho rodové jméno. Záměrně jsme zvolili jméno Bonifác, které odkazovalo na vydru v Plzeňské ZOO, jíž je Vodárna Plzeň patronem a bylo tak pro komunikaci Vodárny nejvhodnější.

Tým:

Ukázky

Zdroj a foto: benes-michl.cz, vodarna.cz