Článek

V Praze se bude konat konference o User Experience – vstup pouze pro profíky

V Praze se 14. června uskuteční poprvé Konference UX z praxe, jejíž obsah je připravený čistě jen pro profesionály v oboru User Experience (dále pod zkratkou UX). Konference stojí na třech pilířích, které jsou u nás poměrně neobvyklé.

Odbornost a úzké zaměření

Prvním pilířem je vysoká odbornost a velice úzká zaměřenost. “Cílovou skupinou není každý, koho zajímá téma User Experience, ale profesionál, který se oboru věnuje již několik let,” říká pořadatel konference Jan Hlaváč. Konference UX z praxe má tak ambice dostat všechny UX profesionály v jeden den na jedno místo.

Tomu odpovídá i odbornost obsahu. “Nenajdete zde žádnou přednášku pro začátečníky nebo snad i pro širokou veřejnost. Témata přednášek jsou zaměřená na úzké pod obory UX jako interakční design, uživatelský výzkum a zčásti i na inovace v designovém procesu. Přednášky jsou pak vysoce praktické a těží ze skutečnosti, že řečníci se činnost, o které přednášejí, zabývají opravdu do hloubky a prakticky každý den,” dodává Hlaváč.

Málo známí řečníci, ale výjimeční UX specialisté

Druhým, nejvíce neobvyklým pilířem, jsou řečníci. Konference si vybírá zcela neznámá jména jen z České republiky a vyhýbá se zaběhnutým hvězdám. “Chceme přinést účastníkům zcela unikátní obsah, který ještě nikde jinde neslyšeli. Zároveň chceme umožnit mezi komunitou sdílení opravdu top znalostí a zkušeností, které mají zpravidla jen špičkový specialisti, kteří na konferencích skoro nepřednáší,” říká o programové skladbě Jan Hlaváč

ux-konference-01

Většina řečníků je z velkých známých firem, kde se UX věnují celé týmy a je zde velice vysoká odbornost. Na konferenci tak vystoupí lidé z firem jako AVG, GoodData, LMC, 2FRESH nebo Alza.cz.

Přínosnost pro účastníky konference je klíčová

Třetím pilířem je přístup. Vše se řídí podle jediného pravidla a tím je přínosnost pro účastníky. Obsah musí být hlavně praktický, aby byl užitečný. “Konference nemá klasický model, kdy se za možnost přednášet platí. Naopak vybírám v první řadě kvalitní obsah a podle něj oslovuji odborníky, kteří o něm něco vědí,” upřesňuje Hlaváč.

Podobně se pravidlo projevuje i na výběru partnerů, opět nezvykle na české poměry. Partneři musí přinést nějakou užitečnou hodnotu účastníkům konference. Jejich propagace mezi účastníky pak leží právě v této přidané hodnotě. V tom konference vychází partnerům vstříc. Možnosti zajímavé a přínosné propagace budoucím partnerům připravili organizátoři předem.

ux-konference-03

Konferenci UX z praxe připravuje UX designér Jan Hlaváč, který se tomuto oboru věnuje od roku 2010. Působil především v agenturách Dobrý web a H1.cz.

Zdroj a foto: uxz.cz