Logo

Ústecký kraj

Studio Petrohrad

Sending
Hodnocení čtenářů
2.91 (54 hlasů)

Ústecký kraj používá aktuální logo od podzimu roku 2022. Do té doby jej téměř 20 let reprezentovalo logo, které vycházelo z krajského znaku. To bylo nahrazeno moderním a jednoduchým logem od studia Petrohrad, které vzešlo ze soutěže, pořádné sdružením Czechdesign.

Cílem soutěže bylo sjednotit a systematizovat vizuální prezentaci Ústeckého kraje, posílit komunikaci směrem k jeho občanům a probudit v nich pocit sounáležitosti, stejně tak do budoucna zaštítit širokou škálu příspěvkových organizací kraje. Porota designérské soutěže, ve které se kromě zástupců kraje sešli i nezávislí odborníci oboru, návrh ocenila jako moderní, odvážný a svěží, ale zároveň i funkční. Nejlépe odráží sebevědomí, potenciál kraje a potřeby jeho komunikace.

„Výsledný návrh nás zaujal svou hravostí a vtipem, který bude velmi dobře fungovat v marketingové komunikaci kraje. Chceme se prezentovat jako kraj s vlídnou tváří a nová značka s tím výborně ladí.“
Jan Schiller, hejtman

Znak kraje

Původní logo

Nové logo

Explikace

Studio Petrohrad

„Nová značka a vizuální identita Ústeckého kraje, vítězství v soutěži organizované společností Czechdesign. Rok 2O22. Bez zbytečných oslích můstků jsme navrhli cestu, jak do bohem zapomenutého Ústeckého kraje přinést jednoduchý, srozumitelný a optimistický symbol, s nímž by se místní mohli sžít a vzít si ho za své.

Přinášíme pozitivní vizuální systém, který bude komunikovat jednoduchou myšlenku, že v Ústeckém kraji se i přes možné problémy prostě žije dobře.

Písmo:

Tým:

Ukázky

Další práce studia:

Galerie Rudolfinum

Kancelář architekta města Brna

Zdroj a foto: studiopetrohrad.cz, kr-ustecky.cz