• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Designeři
  • Studia
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Designeři
  • Studia
  • Nabídky práce
Loga

PONT to go

12/10/2018
Design portál

Zuzana Randlová a studio Brádka design

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.88 (8 hlasů)

Prodejny PONT znáte hlavně z českých autobusových a železničních stanic, kde působí od roku 1995. Koncem roku 2017 se rozhodl jejich provozovatel, společnost JPServis, pro jejich rebranding — kromě změny jména z PONT na PONT to go, se změnilo i logo, vizuální styl a design interiéru prodejen. Autorkou loga je Zuzana Randlová, za designem prodejen pak stojí studio Brádka design. K distribuci poměrně rozsáhlého manuálu byla zvolena platforma BrandCloud.

Vize a inspirace pro prodejny vznikla z dynamiky křížících se drah hvězd a souhvězdí a pomyslných tras, na kterých se prodejny skutečně nachází.

 

Convenience prodejny PONT to go

PONT to go patří do segmentu „convenience“ prodejen — tedy pohodlné prodejny, které by měly být vždy na blízku. V prodejnách je kladen velký důraz na přehlednou orientaci a rychlost nákupu. Obchody se přebarvují z modro žluté na vínovo žlutou. Tyto barvy vychází z nového loga a symbolizují dynamiku, rychlost nákupu a convenience (pohodlnost).

Žlutá zachovává kontinuitu s původní značkou, vínová je pro segment jedinečná, přitahuje pozornost, chuť k jídlu… V prodejnách jsou pak použity barvy jako je elegantní šedá (v ploše), čistá bílá pro navigaci, osvětlení, ale i pro koutek minit, kde by se standardní oranžová z loga nehodila.

JPServis bude více zařazovat potraviny ze segmentu fresh, nově je na prodejnách „vinotéka“, prostor pro stojany s květinami nebo časopisy, objevuje se čerstvá káva, ve větších prodejnách bistro koutek, kde si může zákazník dát občerstvení buď ze sortimentu minit nebo přímo z prodejny.

Celý koncept prošel velkou revizí jak z hlediska vizuálního, tak i uspořádání nebo tvarového řešení všech prvků vycházejících z košíku v logu.

Unikátní je variabilní systém otevřených košíků ve tvaru loga z perforovaného plechu, které budou sloužit na rychlý nákup nebo promo akce a které se mohou umístit na různá místa v prodejně, nejsou tedy pevně vázané k místu. Lákavější jsou i koše na pečivo, prostor pro čerstvé ovoce.

Do redesignu brandu a prodejen je zapojeno mnoho subjektů. To vyžaduje, aby všichni pracovali s aktuálními verzemi návrhů. Jako online úložiště logo manuálu včetně plánů redesignu prodejen byla využita česká služba BrandCloud.

Ondřej Brádka: Důležitá je orientace, přehlednost, rychlost a modularita

„Jak již měnící se značka v názvu říká, chtěl jsem rychlost a impulsy dostat i do designu. PONT Vás nemá zdržet jako velké řetězce, PONT má být Vaším oblíbeným místem, kde se zastavíte denně na kávu, svačinu nebo rychlý impulsní nákup. Na Vaší trase. Nebo na služební cestě.

Důležitá je tedy samotná orientace, přehlednost, rychlost, modularita nutná pro různá místa, kde obchody naleznete. To vše v návaznosti na dopravní uzly a křížení, kde se obchody nacházejí, na dynamiku nákupu, omezený nákupní čas, linearitu, silnou tvarovou návaznost na logo. A tak vznikl koncept, který je kontrastní, v pohybu, nadchne a přitáhne na Vašich cestách už exteriérem s hodinami. Neomezí Vás. Pomůže Vám zajistit Vaše aktuální potřeby.“ 

Interiér v novém

Interiéry prodejen a jejich jednotlivé prvky nám Ondřej Brádka okomentoval:

Navigace

Navigace je nová komplet a vychází ze symboliky trasy, dráhy, která se line prodejnou, ve starém konceptu se navigace příliš neobjevovala, přece jen byl již z let devadesátých a inovaci si opravdu zasloužil.

Perforovaný plech

Perforovaný plech je materiálem v celé prodejně masivně využitý a je sám o sobě unikátním materiálem použitým v retailu, dává konceptu technicistní styl, který se váže právě k železnici, industrialitě.

Systém osvětlení

Unikátní je i systém osvětlení prodejen symbolizující hvězdnou oblohu, dráhy, pohyb. To má filosofickou návaznost na trasy a dráhy, kdy se poutníci v minulosti orientovali na cestách právě podle hvězd.

První prochází redesignem prodejna v Havlíčkově Brodě, v Hradci Králové a brzy přibude i prodejna na Masarykově nádraží v Praze, Břeclav nebo pražský Hlavák.

Zdroj a foto: brandcloud.com, ponty.cz, bradka-design.com

Brádka Design logo Ondřej Brádka Zuzana Randlová

Související články

Loga

Marathon Studio redesignovalo brand UP! kouče Luca Grasso

27/10/2021
Loga

Dodavatel stínících produktů Maron má novou stínovou identitu od Studia Protein

23/06/2021
Loga

Centrum participace a rozvoje v Plzni má nové logo. Autorem je Miroslav Tischler

21/04/2021
Loga

Zemědělský startup Farm Planet má kompletní vizuální styl od studia Brainz Disruptive

19/04/2021
Loga

Datera

22/03/2021
Loga

The Parc

08/03/2021
Loga

AC Sparta Praha

24/02/2021
Loga

Milovice

22/02/2021
Loga

Gabotherm

19/02/2021
Loga

Burkies

15/02/2021

Design portál

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

Máte-li tip na zajimavý obsah napište nám.

Podpořit nás můžete i tím, že si k nám zadáte inzerci.

Děkujeme za podporu

  • BrandCloud.pro BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Jobs.cz Dělejte to co vás baví
  • Master of Crystal Soutěž pro designery Master of Crystal
  • Rathgeber Značení pro průmysl a marketing

Doporučujeme

  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu
  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • Light Garden Academy Light Garden Academy
  • Unie grafického designu Unie grafického designu

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal