• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
Mouvo 2023: Mezinárodní konference pro digitální umělce a designery. 20—21. dubna 2023. UPMRUM Praha
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Loga

PBW Group

27/05/2020

Alena Nováková

Hodnocení redakce

Oproti původnímu logu je to jednoznačně krok správným směrem. Hrátky se slovíčkem „up“ ve slově group jsou oblíbené (například nedávný redesign ZFP Group). V případě PBW Group je linka hezky využita pro další značky ve skupině, které nový vizuální styl sjednocuje. Příjemně působí i nová barevnost.

Ačkoli blízkost jednotlivých znaků je záměrem, trochu se celý text slévá dohromady. Poněkud v kontrastu je široké prostrkáním znaků „g“ a „r“ versus ukousnutý znak „w“.

Celkově působí vizuální styl čistým dojmem. Navržený pattern vypadá zajímavě a určitě by se z něj rámci aplikací dalo vytáhnout i více. Škoda je prezentace vizuálů na poněkud oldschool mockupech.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
2.8
Sending
Hodnocení čtenářů
2.31 (26 hlasů)

Společnost PBW Group má nové logo a vizuální styl. Nový logotyp PBW Group si pohrává s posledními dvěma písmenky ve slově „group“. Linka nad textem má znamenat posouvání hranic výše a růst. Logo nově doplňuje claim „We help to grow“. Autorkou je designérka Alena Nováková.

Ryze českou rodinnou firmu založili manželé Parisovi v roce 2006 a během několika let z ní vybudovali etablovanou stavební společnost, která se rozrostla o další divize – PBW Interiors, PBW Inovations, PBW Concrete a PBW Service. Součástí vizuálního stylu je i design jednotlivých značek, které nový vizuální styl sjednocuje. Hlavní náplní společnosti je realizace stavebních dodávek a fitout interiérů na míru. V novém designu jsou nově i veškeré tiskoviny firmy, vizitky, web, formuláře či design architektonických výkresů, stejně tak i oblečení na stavbu apod.

„Naše původní logo mělo ve znaku Eiffelovu věž jako paralelu k našemu příjmení, divize Interiors pak například motiv závěsů. Nová vizuální identita celý koncept sjednotila, propojila a hlavně zmodernizovala.”
Michal Paris, spolumajitel PBW Group

Původní logo

Nové logo

Explikace

Alena Nováková, designérka

„Vycházeli jsme především z toho, čeho chce firma v dalších obdobích dosáhnout. Firemní design musí odrážet obchodní záměry firmy a žádaný brand positioning, zároveň by se měl stát základem pro konzistentní a lákavou marketingovou komunikaci.

Do designu jsme chtěli přenést esenci firmy samotné, kterou charakterizuje důraz na práci s lidmi, procesní řízení, organizovanost a rozdělení kompetencí. Zároveň zde byl i samozřejmý požadavek na zvýšení atraktivity brandu, aby se PBW Group mohla účastnit významných mezinárodních zakázek. Korporátní identitu a image značky bylo proto nutné osvěžit a zmodernizovat.

Původní logo mělo několik “neduhů“ jdoucích proti novému obchodnímu směru – tmavá konzervativní barevnost působí ponuře, jemné tenké písmo slabě, velká písmena odkazují spíše na korporátní, bankovní instituce.

Firma PBW Group je kreativní, hravá, nebojí se náročných a složitých zakázek. Se svými zaměstnanci a spolupracovníky udržuje úzký vztah a věnuje se jejich rozvoji. Bylo důležité, aby se tento „feeling“ odrazil i na vnější komunikaci.

S tím souvisí zvolená barevnost. Nová oranžová apeluje na obor stavitelství, jedná se rovněž o jemný odstín červené, který symbolizuje „zapálení“ pro řemeslo, zapálení pro hru. Azurová naproti tomu asociuje byznys – tedy nepostradatelné kvality proto, jak být procesní, mít věci dobře promyšlené i spočítané. Obě barvy spolu propojují rozumovou vs. emocionální složku byznysu.

Malá písmena těsně u sebe zdůrazňují to, že firma drží při sobě a má uvnitř silné vazby mezi lidmi. Zároveň je přátelská a otevřená. Linka “UP” je už o zmiňovaném posouvání hranic výše, a to jak uvnitř firmy, tak z pozice klienta. Realizace PBW Group klienty posouvají výše díky naprosto preciznímu řemeslnému zpracování. Typ kulatého a geometrického písma posiluje obě myšlenky, svou výraznou tloušťkou pak pomáhá dodat sílu a stabilitu image značky.

Vážím si spolupráce s PBW Group a jejich důvěry. Mít možnost podílet se na posunu jejich vizuální prezentace pro mne bylo velkou ctí a zábavou.“

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: pbwgroup.cz, Alena Nováková

Alena Nováková logo

Související články

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

22/03/2023
Loga

Dům pro Julii

31/01/2023
Loga

Rebranding investičně poradenské společnosti In Investments

24/05/2022
Loga

Marathon Studio redesignovalo brand UP! kouče Luca Grasso

27/10/2021
Loga

Dodavatel stínících produktů Maron má novou stínovou identitu od Studia Protein

23/06/2021
Loga

Centrum participace a rozvoje

15/11/2022
Loga

Zemědělský startup Farm Planet má kompletní vizuální styl od studia Brainz Disruptive

19/04/2021
Loga

Datera

22/03/2021
Loga

The Parc

08/03/2021
Loga

AC Sparta Praha

24/02/2021

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal