Může mít dětské kolo vlastní příběh a vizuál, který nadchne i dospělé? Nová česká značka FÍHA ukazuje, že design a originální příběh hrají stejně důležitou roli jako funkčnost. Vstupte do světa, kde rám není jen technická konstrukce, ale součást superhrdinského vesmíru.
Design dětských kol se dlouho držel osvědčené formule: vzhled dospěláckého rámu, trocha barvy navíc a hotovo. Nová dětská kola FÍHA se rozhodla jet jinou cestou. „Ride like a SUPERHERO!“ – s tímto mottem přiváží česká značka na trh s dětskými koly neotřelou novinku inspirovanou barevným komiksovým světem. Navíc za příjemně dostupnou cenu.
Od tvůrců dětských kol Rascal
Za značkou FÍHA stojí mladý brněnský tým, který má za sebou úspěšné projekty jako je Rascal nebo Cyklospeciality. Brněnská parta cyklo nadšenců v čele s Jakubem Holcem a Ondřejem Bruneckým teď přichází s novou vizí – vytvořit kvalitní dětské kolo, které svým vizuálem a příběhem vtáhne děti do světa cyklistiky. Lehká dětská kola FÍHA ve třech neotřelých barevných provedeních spojují technickou kvalitu s kreativní hravostí. A co víc – dávají svému vzhledu jasný smysl.
Začalo to logem
Na počátku celého projektu stálo na papíře pouze jediné slovo: FÍHA. Od toho se marketingový tým ve složení Petra, Bára a Verča musel nějak odrazit. „FÍÍÍHA,“ řekly si holky po chvíli, „to je přece citoslovce. A ty se používají v komiksech!“ Tak se začal psát příběh nového brandu obrázkových kol.
Takový brand ovšem potřebuje atraktivní logo, které bude na první pohled křičet „komiks“! Elektronického štětce se chopila šikovná grafička Bára. Cílem zde nebyla vizuální dokonalost, ale především hravost a další využitelnost loga na webu či na merchi značky. Důležitým kritériem rovněž bylo, aby vypadalo skvěle na rámu.
„Chtěly jsme značku odlišit a mít plnou kontrolu nad podobou i využitím loga FÍHA. Proto jsme si ho navrhly samy. Šly jsme po něčem rozpoznatelném a zároveň hravém – a to se povedlo, samy si logem dodnes rády dál hrajeme. Výsledek vypadá jako graffiti nebo zkrátka komiksové písmo v bublině,“ popisuje myšlenku za vznikem loga vedoucí marketingu Petra. Kreativitu týmu dokládá i netradiční zasazení loga na rám kola: není umístěné typicky zboku, ale shora na rámové trubce, takže si ho prohlédneme jen z nadhledu.
Projekt FÍHA je však důkazem, že nejen logo tvoří brand: web značky a celou její vizuální image dotváří originální ilustrace a kreslené animace, které podporují komiksový vzhled. Ale o tom až později.
Umělá vs. lidská inteligence
Logo bychom měli – teď ještě vymyslet originální komiksový příběh a propojit ho s cyklistikou. Napřed bylo třeba pojmenovat všechny tři barevné varianty kol. Po dlouhé, ale nikam nevedoucí konzultaci s umělou inteligencí to Peťu s Bárou trklo: pojmenujeme barevná provedení kol po superhrdinských postavičkách, se kterými by se děti mohly lépe ztotožnit.
A pak už to šlo ráz na ráz – každého ze tří superhrdinů FÍHA holky zařadily do jeho vlastního světa: město, podmořská říše a příroda. Zbývalo jen dát postavičkám podobu.
Komiksový svět cyklohrdinů
Pro návrh vizuálu komiksových postaviček a jejich kouzelného světa Petra s Bárou oslovily brněnského grafika a ilustrátora Ivana „Yvanse“ Svárovského. Městská architektura inspirovala podobu fialového Aura Blazera, divoká příroda dala vzniknout červenému Rockeeonovi a vodní prostředí se promítlo do tyrkysové bubliny Coral Bubble. První návrhy superhrdinů v jejich kresleném prostředí se promítly na krabice od kol FÍHA, ve kterých poputují k zákazníkům.
Na základě obrázků z krabic vytvořila copywriterka Verča poutavý příběh o každém ze superhrdinů na kole, který děti zábavným způsobem vzdělává a motivuje k pohybu.
Další výzvou bylo na první pohled zaujmout návštěvníky e-shopu. První volbou bylo video s malými raubíři na kolech FÍHA. Ale ještě že byl podzim a z původního nápadu kvůli nepříznivému počasí sešlo! Díky tomu totiž vznikla kreslená úvodní animace od dalšího brněnského tvůrce Jaroslava Adamuščina, ve které klučina na kole FÍHA postupně projíždí každým ze tří superhrdinských světů.
Zbývalo přidat poslední detail, který doladil komiksový vzhled webu: kreslené ilustrace od Yvanse, které nám díky animaci Jara Adamuščina často i zamávají.
Tip: Jak vznikaly komiksové postavičky FÍHA? A jak se jezdí na kole na zeleném plátně? Přečtěte si rozhovor s Yvansem a Jarem Adamuščinem.
Pro koho jsou dětská kola FÍHA?
Kola FÍHA osloví nejen malé jezdce, ale i rodiče, kterým záleží na estetice i na funkčnosti. Kola jsou dostupná ve velikostech 16″, 20″ a 24″ vhodných pro děti od 3 do 10 let. Každá velikost nabízí všechny tři barevné varianty, takže volba není jen otázkou velikosti, ale i vkusu.
Kolo, které rozjíždí fantazii
FÍHA ukazuje, že i dětské kolo může být výsledkem promyšleného vizuálního konceptu, a přitom neztratit na funkčnosti. Namísto kopírování dospěláckých kol značka staví na vlastním superhrdinském příběhu a pohádkovém světě, který je malým cyklistům blízký. Kromě pedálů tak FÍHA při každé jízdě roztáčí na plné obrátky i dětskou fantazii.
Tady se totiž neprodává jen dopravní prostředek, ale hlavně zážitek.
Článek je součástí placené spolupráce se společností FÍHA. Děkujeme za podporu.