• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Janošík

Studio Najbrt

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4.37 (27 hlasů)

Firma Janošík z Valašska se zabývá výrobou oken. Kořeny firmy sahají až do roku 1926, první logo vzniklo v roce 1996 a od té doby se změnilo celkem pětkrát. Poslední a zároveň nejradikálnější změnu navrhlo Studio Najbrt — pro firmu Janošík připravilo kompletní vizuální styl, který staví na jednoduchém tvaru a minimalistické typografii. Webovou prezentaci mělo na starosti Studio 9.

Redesign v duchu minimalismu

Spolu se změnou filozofie, kdy se firma z masové výroby euro oken přeměnila na respektovaného dodavatele kvalitních oken do moderní architektury, souvisela i změna vizuálního stylu. Loga, která společnost Janošík od roku 1996 používala vždy pracovala s oranžovou barvou a do roku 2004 využívala i symbol ohnuté hole. Vzhledově zapadala do průměru a nezaujala.

Při redesignu se Studio Najbrt oprostilo prakticky od všeho dosavadního. Nové logo nenavazuje na předcházející loga ani tvarově ani barevně. Vzniklo logo s jednoduchým tvarem a minimalistickou typografií. Stojí na jednoduché myšlence: „Rámujeme ty nejkrásnější obrazy“

„Samotné logo je oknem, za kterým si můžeme představit různé výhledy a atmosféry.“ Studio Najbrt

 

Písmo Matter od písmolijny Displaay Type Foundry:

Podobný prvek, tedy „okno či průhled“ využilo Studio Najbrt nedávno v hodně diskutovaném logu Národní galerie, kde však slouží jako rám pro zobrazení dalšího obsahu. Tento přístup není nový a v různých podobách se stále objevuje, například nedávno u nového loga Megapixelu. Oceňuji, že se Studio Najbrt nenechalo svést touto nabízenou „snadnou“ cestou a rozhodlo se udržet čistý a minimalistický styl napříč celým vizuálním stylem. Dělat věci jednoduché je nakonec vždy obtížnější.

„Celý vizuál se nese v minimalistickém duchu. Reflektuje přístup společnosti Janošík k vývoji a výrobě oken. Tvoří je tak, aby jste je nejlépe nevnímali, splynula s domem a vynikla především síla prostoru a výhledy za nimi.” Studio Najbrt.

Vizitky, katalogové listy a další materiály tak neobsahují žádné průhledy, ale poměrně striktně se drží zobrazení pouze jednoho rámu na daném médiu. Z velké části stojí vizuální styl na výrazné typografii, která buď funguje samostatně anebo doplněna fotografiemi hotových realizací — okna dostávají pravý smysl až kontextu s domem. S dobrou architekturou je jejich efekt násobí. Na jednu stranu odvážný, na druhou logický krok — každý další prvek by celkový styl komplikoval a působil jako hustý závěs na krásném výhledu.

Pozorovatelna Durch — zarámovaný nejkrásnější obraz

Jeden průhled logem si však společnost Janošík přece jen dovolila. Vlastně ten jediný, který dává smysl — průhled do reality. Jedná se o pozorovatelnu Durch, kterou navrhl architekt Zdeněk Fránek. Stejně jako logo je navržena v minimalistickém stylu bez jakýchkoli výrazných prvků. Stojí na kopci nad sídlem firmy a zve k výhledu i odpočinku každého kolemjdoucího.

„Nové logo bylo i částí inspirace pro pozorovatelnu Durch, kterou jsme vytvořili nad naší výrobou jako hold nerušenému výhledu. Navrhl ji architekt Zdeněk Fránek jako minimalistickou dřevěnou konstrukci, která zarámuje krajinu jako nejkrásnější obraz.” Jakub Janošík.

Za zmínku stojí i pražský showroom, za nímž stojí architekti z libereckého studia Mjölk či spolupráce na konceptuálních oknech s designéry Maximem Velčovským a Klárou Šůmovou. Firma Janošík také byla v roce 2016 nominována v soutěži Czech Grand Design na výrobce roku.

Zdroj a foto: janosik.cz

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4.37 (27 hlasů)
logo Studio Najbrt

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Skupina Direct mění vizuální identitu. Autorem je Studio Najbrt

Direct Group po deseti letech představuje nové…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Hledáme kreativního grafika/čku – JennPro
  • Studio UPSALA dalo tvář společnosti JSK Investments...
  • Open call na návrh potisku pro edici produktů...

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce