Loga

Uherský Ostroh

Little Greta

Sending
Hodnocení čtenářů
4.88 (8 hlasů)

Vizuální identita města Uherský Ostroh vznikla pod vedením strategické kreativní agentury Little Greta. Autorem loga je tým vedený Milanem Nguyenem, přičemž klíčovým motivem se stala řeka Morava, která je v logu ztvárněna vlnami.

  • Logo staví na motivu řeky Moravy, která je pro město určující a tvoří jeho „ostrovní“ charakter.
  • Grafický prvek vln obklopuje název města a odkazuje na jeho historickou i geografickou polohu.
  • Kompozice loga je centrální, s důrazem na ostroh jako prvek vystupující nad hladinu vody.
  • Součástí vizuální identity je také pattern tvořený násobením motivu vln.
  • Identita byla zpracována v design manuálu o 49 stranách, který pokrývá všechny aspekty brandingu včetně logotypu, písma, symbolu města, administrativních tiskovin, multimédií, dárkových předmětů a navigačního systému.

Město Uherský Ostroh, zavedlo jednotnou vizuální komunikaci jako klíč k nastartování dalšího rozvoje města. Cílem bylo posunout vizuální styl města za hranice tradičních folklorních a vinařských motivů, které jsou pro region běžné, a vytvořit zcela nový, moderní a originální vizuální jazyk.

„Vodní prvek určuje celkový charakter města, a proto byl základem, na kterém jsme postavili novou vizuální identitu.“
Milan Nguyen, art director a autor konceptu

Erb

Logo

Explikace

, Little Greta

Uherský Ostroh leží na obou březích Moravy. Název města Ostroh je pak odvozen od ostrovní polohy města (historicky je název uváděn také jako Ostrov). Vodní živel je zde všudypřítomný: centrum je vodou obklopeno ze tří stran, takže tvoří téměř ostrov, a představitelé města dokonce na počest vody postavili maják. Město je také přístavištěm na Baťově kanálu, který byl vybudován v letech 1934-38 a dnes slouží především k rekreačním plavbám.

Ve svém návrhu jsme pracovali s řekou Moravou jako ústředním motivem. Jemný, ale přesto rozeznatelný grafický prvek vln obklopuje samotný název města. Logo má centrální kompozici, přičemž text odkazuje na ostrov/Ostroh jako něco, co tu vždy a trvale vyčnívalo nad hladinu a vytvářelo vlny. Logo je hravé a snadno použitelné ve všech typech designu a komunikačních výstupů. Navržen byl také doplňující vizuální prvek, a to tak, že byl motiv vln multiplikován, čímž vznikl jednoduchý, ale funkční a působivý vzor.

Vizuální identita ukazuje, že i malé město (cca 4300 obyvatel) může přistupovat k problematice svého designu a komunikace zodpovědně a s maximální péčí a profesionalitou.“

Písmo:

Tým:

  • Strategie: Zuzana Behová
  • Kreativní ředitel: Tomáš Nedvěd
  • Art Director: Milan Nguyen
  • Grafická designerka: Denisa Novobilská
  • Projektová manažerka (agentura): Kateřina Bednaříková
  • Projektový management (klient): Lucie Pšurná, Michal Janečka

Ukázky

Další práce Little Greta:

Zlínské Technologické inovační centrum má typografické logo i styl od Little Greta

Agentura Little Greta získala ocenění Red Dot za český cider Kolowrat

Zdroj a foto: littlegreta.co.uk

Sending
Hodnocení čtenářů
4.88 (8 hlasů)