• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Sending
Hodnocení čtenářů
2.8 (81 hlasů)

Muzeum Prahy po čtyřech letech mění logo i vizuální styl. Jeho autorem je Mikuláš Macháček, Anna Macháčková a Šárka Zíková ze studia zetzetzet. Návrh vznikl v rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign. Vizuální identita pracuje s hravostí, opírá se o originální barevnost a oživuje symbol gryfa historicky spojeného s muzeem.

Základní verzi loga tvoří lineární kresba symbolu s názvem muzea ve výrazném modrofialovém provedení, které má přispět k vizuálnímu odlišení při komunikaci instituce. Vizuální styl, se kterým se mohla veřejnost poprvé seznámit během Pražské muzejní noci 15. června, bude postupně aplikován do prezentace celé instituce včetně jeho jednotlivých budov.

„Návrh nejlépe ladí s naší vizí vytvořit moderní městské muzeum, které připravuje high-tech výstavy o historických i současných tématech. Chceme být průkopníky moderního muzejnictví, k čemuž nám vítězná vizuální identita jistě pomůže.“
RNDr. Ing. Ivo Macek, ředitel Muzea hlavního města Prahy

Soutěž byla vyhlášena jako dvoufázová a bylo do ní vyzváno šest účastníků: HMS Design, Studio Petrohrad, Permanent Office, Studio Divize, zetzetzet a trio Kateřina Puncmannová, Soňa Juríková a Klára Zápotocká. Účastníci obdrželi skicovné a vítězné studio pak zakázku na dopracování návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity Muzea Prahy. Za odbornou veřejnost v porotě zasedli:

  • Kristina Fišerová, grafická designérka a pedagožka
  • Radek Sidun, typograf a pedagog
  • Lumír Kajnar, grafický designér a specialista na brand identity

Původní logo

Od roku 2020 tvořil logo muzea červený čtverec vertikálně rozdělený tenkou bílou linkou a bílým písmenem „M“. Autorkou  je Klára Horová.

Nové logo

Autoři soutěžního návrhu Anna Macháčková, Šárka Zíková, Mikuláš Macháček | Zdroj: zetzetzet

Explikace

Mikuláš Macháček, zetzetzet

„Gryf se v našem podání probírá ze strnulého strážce pokladu na hlavní budově na Florenci a v novém logu odvážně vybíhá směrem k lidem.“

Koncept vizuálního stylu

Písmo:

  • hlavní písmo: Nuckle, Heavyweight

Tým:

  • Mikuláš Macháček
  • Anna Macháčková
  • Šárka Zíková

Ukázky

Kampaň

Merch

Návrh ilustrací

Instagram

Merkantil

Zdroj a foto: zetzetzet.com, muzeumprahy.cz

Sending
Hodnocení čtenářů
2.8 (81 hlasů)
Heavyweight logo Mikuláš Macháček zetzetzet

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Zpravičky

Skupina JRD má nové logo od studia Najbrt

Skupina JRD představila nové logo, které si…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce