• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Mezi řádky

Jitka Bret Srbová, Petra Lukešová

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.19 (27 hlasů)

Skupina sociálních podniků Etincelle představila nové logo a vizuální styl všech svých podniků — mezi nejznámější patří kavárna Mezi řádky na pražském Smíchově či nové bistro Mezi řádky na pražském magistrátu. Novou vizuální identitu pro celou skupinu zpracovaly Jitka Bret Srbová a Petra Lukešová z kreativního studia JITRA.

„Hledali jsme moderní podobu, která bude respektovat obsah našich značek a bude fungovat napříč spektrem podniků, od kavárny třeba po prádelnu. Jejich komunikace byla totiž dosud poměrně roztříštěná a nesourodá. Impuls ke změně vycházel z potřeby efektivnější komunikace tak, aby naše jednotlivé aktivity byly pro veřejnost čitelnější a jednotlivé podznačky mohly těžit ze síly celé skupiny. Díky sdílené identitě nám propagace jedné značky přinese efekt pro všechny ostatní, ušetří finanční náklady za propagační materiály a další aplikace,“ vysvětluje Martina Kaderková, ředitelka marketingu Etincelle.

Od roku 2005 pomáhá Etincelle lidem se zdravotním postižením najít důstojnou práci. V současné chvíli zaměstnává na 150 lidí s hendikepem a patří tak mezi nejvýznamnější zaměstnavatele lidí se zdravotním postižením v ČR. Skupina provozuje dalších deset firemních kaváren a bister, pekárnu, prádelnu, farmu nebo třeba úklidové služby.

„Od nové vizuální identity si slibujeme sjednocení komunikace a jasnou rozpoznatelnost našich značek.” Jakub Knězů, ředitel a zakladatel Etincelle

Původní logo

Nové logo

 

Explikace

Petra Lukešová a Jitka Bret Srbová, Studio Jitra

„Rozhodly jsme se akcentovat půvab nepravidelnosti, smysl ‚chyby‘. Nové logo Etincelle pracuje s výrazným symbolem písmene ‚e‘ tvořeného barevnými skvrnami/kaňkami. Ty jsou nepravidelné, nedokonalé, ale tím vlastně osobité a jedinečné — jako zaměstnanci Etincelle. Je podstatné uvědomit si, že rozmanitost je přínosná pro každého a zdravotní postižení už naštěstí dávno neznamená, že člověk nemůže pracovat. I proto jsme navrhly nový slogan Etincelle — Hendikep není překážka. Stačí navštívit kteroukoliv kavárnu nebo bistro a smysl sloganu hned pochopíte.

Nové logo Mezi řádky navazuje na mateřské logo Etincelle zjednodušenou citací klíčového ‚e‘. Zároveň poukazuje na tradici dobré kavárny s knihami. Tomu odpovídá i použitý font American Typewriter, který patří do fyzického světa psaní, čtení a příjemných požitků. Podniků Mezi řádky je celá řada a díky tomu, že si skupina vede dobře, budou přibývat další loga se stejnou konstrukcí.

Nejtěžší bylo najít smysluplný průnik obou identit. Chtěly jsme, aby obě loga byla sebevědomá, zapamatovatelná a fungovala každé za sebe, ale zároveň měla svou vizuální i obsahovou spojnici — protože ideovou a lidskou spojnici má Etincelle s Mezi řádky doopravdy. Z výsledku máme radost a věříme, že bude dobře fungovat. Naše řešení stojí na skutečném obsahu obou značek, to považujeme za nejdůležitější. I proto věříme, že se s modernější podobou ztotožní všichni zaměstnanci i zákazníci, kteří už jsou na své podniky zvyklí, a že zaujmeme i zákazníky nové.“

Ukázky vizuálního stylu

Autor: Etincelle

Autor: Etincelle

Zdroj a foto: Martina Kaderková, etincelle.cz

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.19 (27 hlasů)
Jitka Bret Srbová logo Petra Lukešová Studio Jitra

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Hledáme kreativního grafika/čku – JennPro
  • Studio UPSALA dalo tvář společnosti JSK Investments...
  • JennPro připravilo grafickou identitu pro vstup...

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce