• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Helsinky

Studio Werklig

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.67 (3 hlasy)

V hlavním městě Finska zjistili, že po létech nesourodých znaků a symbolů potřebují jednotný vizuální styl. Nové logo, které by toto krásné přístavní a velmi perspektivní město vystihovalo a pomohlo obyvatelům i turistům orientovat se na helsinských bulvárech, kolem baltských zálivů, v malých uličkách a také v místních kulturních, sportovních a gastronomických zážitcích. Vítězné řešení od srpna 2017 připravovalo domácí studio Werklig.

Moderní logo vychází z historického erbu

Zdá se, že výsledné nadčasové logo nedalo žádnou práci. Působí tak samozřejmě a jednoduše, jako by ho Finové měli odjakživa. Autoři z agentury Werklig novou flexibilní identitu města postavili na nejznámějším symbolu Helsinek – hřebínku, který je součástí tradičního městského znaku. Dalšími důležitými a přitom povědomými grafickými prvky se staly mořské vlny, které často diagonálně nebo vertikálně rozdělují formát. Lidé se s nimi setkají na tiskovinách, na informačních tabulích, na propagačních předmětech i na webových stránkách města, kde si mimochodem každý návštěvník může poskládat podle svých zájmů a vkusu své „myhelsinki“.

Barevnost loga je citlivě navržena také s ohledem na to, co lidé už znají a nebude pro ně problém „staronový“ znak přijmout. Použité barvy jsou vidět na erbu, na kopuli helsinské katedrály, v metru nebo na městských autobusech. Nově vytvořené písmo Helsinki Grotesk s typograficky rozpohybovanými zvlněnými detaily je odvozeno od písma Camelot. Logo se dá bez potíží všestranně aplikovat na různé formáty a materiály nebo „přeložit“ do různých jazyků.

Vyprávění o městě

Velkou roli v novém příběhu o Helsinkách hrají fotografové a filmaři. Pokusili se zachytit město takové, jaké doopravdy je. Dali si za úkol zaznamenávat dění kolem a dokázat, že Helsinky jsou i bez filtru skutečně přitažlivé a příjemné. Ještě potrvá nějaký čas, než se nový obraz a identita města podaří zavést do celé správy a struktury města, ale jednotný styl jistě pomůže v lepší komunikaci a efektivněji zajistí potřebnou pozornost, kterou si Helsinky zaslouží.

Design & Branding Agency: Werklig
Digital Agency: Idean
Film: Sherpa
Fotografie: Eetu Ahanen, Carl Bergman, Jussi Hellsten, Juhana Hurtig, Kuvio, Julius Konttinen, Risto Musta, Robert Lindström, Aleksi Poutanen, aj.

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj: werklig.com, myhelsinki.fi

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.67 (3 hlasy)
logo Werklig

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Hledáme kreativního grafika/čku – JennPro
  • Studio UPSALA dalo tvář společnosti JSK Investments...
  • Open call na návrh potisku pro edici produktů...

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce