• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Gabotherm

Tomáš Q Procházka, Marketingová kancelář.cz

Sending
Hodnocení čtenářů
3.19 (16 hlasů)

Logo a vizuální styl českého výrobce podlahového vytápění Gabotherm získalo prestižní ocenění German Design Awards 2021. Brněnská agentura Marketingová kancelář.cz na prezentaci spolupracovala s designérem Tomášem Q Procházkou.

Cenu porota uděluje za výjimečná díla, která obohacují celá odvětví designu a oceněné práce určují trendy na další roky. Německá rada designu udělila agentuře ocenění Special Mention v kategorii Excellent Communications Design konkrétně Corporate Identity. Porota  svůj verdikt doplnila slovy: „Oceňujeme kreativitu, které využili k vytvoření nezávislé značky. Společnost pro spolehlivé sálavé vytápění získává novou firemní identitu, která oslovuje soukromé i profesionální stavitele a instalatérské společnosti. Přesvědčivá aplikace je na všech úrovní. Od loga přes příručky, analogovou a digitální komunikaci až po sociální média“.

„Z více jak půlročního projektu jsme měli radost už v momentě, když klient nový vizuální styl převzal a prakticky okamžitě jej adoptoval. Ocenění German Design Award je pak třešničkou na dortu za dobře odvedenou práci.“
Richard Kafoněk, ředitel agentury

Agentura s designérem Tomášem Q Procházkou spolupracuje již 10 let. Korporátní identita pro značku Gabotherm byla prvním projektem, který se rozhodli přihlásit do soutěže. A hned napoprvé získali ocenění. Pro značku vytvořili kompletní vizuální identitu, jež sahala od nového loga až po design produktů.

Původní logo

Nové logo

Explikace

Tomáš Q Procházka, designér

„Logo v sobě obsahuje 4 hlavní komunikační principy.

VÝRAZNÝ NÁZEV
Základem loga je název značky Gabotherm. Stejně jako při vyslovování, je v názvu největší důraz na začáteční písmeno „G”. Proto z něj byl vytvořený výrazný, samostatný symbol. Ten může být umisťován před či nad název Gabotherm anebo fungovat jako nejmenší samostatná verze loga. Tloušťka písma pak dopomáhá čitelnosti loga v běžných i průmyslových aplikacích.

VŠECHNY SMĚRY
Gabotherm řeší vytápění interiéru, místností. Umí hřát i chladit ze všech čtyř stran. Z podlahy, stěn i ze stropu. To symbolizuje čtvereček za písmenem G. Zaoblené rohy dodávají, že jde o vytápění sálavé, kdy teplo působí velmi příjemně, nevzniká průvan, ani žádné nepříjemné proudění.

OTOČENÁ ORIENTACE
Většina log je konstruována horizontálno – vertikálně. Což způsobuje, že když jich umístíte více vedle sebe, působí sice harmonicky, ale splývají jedno s druhým. Je těžké je od sebe rozeznat. Tím, že čtverec za písmenem G je otočen o 45°, je logo Gabotherm vůči okolním logům, ale i samostatně, velmi výrazné.

HLAVNÍ ELEMENT
Jedním ze zásadních prvků v systému Gabotherm je takzvaná „systémová deska”, do níž je celý systém vytápění kladen. Kruhově vyvedené písmeno G tak mohlo být začleněno do prolisu desky a zvýšit tak viditelnost značky.

Minimalistické, téměř pouze typografické, logo Gabotherm tak zvládá být dostatečně čtivé, obsahuje v sobě informace o produktech značky a ještě je výrazným prvkem mezi konkurencí.“

 

Písmo:

  • hlavní písmo: ITC Avant Garde Gothic Pro Bold,  Herb Lubalin, Tom Carnase, ITC
  • doplňkové písmo: Helvetica Regular, Max Miedinger, Eduard Hoffmann, Haas Type Foundry

Tým:

  • Project owner: Marketingová Kancelář.cz
  • Project Lead & Strategy: Ing. Richard Kafoněk, PhD.
  • Project Account Manager: Ing. Tomáš Nahodil
  • Copy: Bc. Magdaléna Milostná
  • Communication & Graphic Design: Tomas Q Prochazka
  • Photography: Victor Zastol’skiy, Jacob Lund, Digitalpress & LStockStudio

Vývoj konceptu

„Skicuji výhradně na papíry A4 a ty po čase vyhazuji. Bohužel i zde jsem všechny skicy vyhodil. Dokonce si na to i pamatuji. Vyfotil jsem si ale 2 detailní sketche, jež posílám. U nich jsem se rozhodl že takto bude logo vypadat. Ty jsem pak přímo nahrál do Illustratoru a dle nich započal konstrukci loga.“

„Důležitou součástí byla volba barevnosti. Zde jsem nejdříve vytvořil několik přechodů modré a červené (viz přiložený obrázek) a z něho budoucí barevnosti určoval. Jak pocitově, tak skladbou barev v Illustratoru.“

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: podlahovetopeni.cz, marketingova-kancelar.cz, behance.com

Sending
Hodnocení čtenářů
3.19 (16 hlasů)
logo Marketingová kancelář.cz Tomáš Q Procházka

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce