Loga

drawETC.

drawETC.

Sending
Hodnocení čtenářů
3.75 (4 hlasy)

Po více než dvaceti letech existence prošlo studio drawETC. zásadním rebrandingem, který vytvořil nový vizuální jazyk i web. Autorem konceptu je art director Matúš Buranovský, jenž do projektu vnesl téma „antidesignu“ a autenticity, zatímco kreativní vedení zajišťovala producentka a CCO Markéta Kosinová.

  • Identita se staví proti unifikovanému minimalismu a sází na vrstevnatost a barvitost.
  • Logo má více variant, aby odráželo osobnost členů studia.
  • Barvy vychází ze základních webových tónů, upravených pro kontrast s černým textem.
  • Písmo Gates slovenských autorů Roberta FinkeieMichala Chrastiny (Contextype)
  • Koncept „antidesignu“ stojí na vědomém porušování konvencí s respektem k jejich pravidlům.

Studio drawETC. chtělo novou identitu, která by reflektovala jeho vývoj – z původně ilustrátorského studia se proměnilo v multidisciplinární tým schopný tvořit kompletní vizuální a komunikační strategie. Cílem bylo ukázat šíři záběru i osobitost značky.

„Osobnost značky je pro nás stejně důležitá jako praktičnost – a totéž nabízíme i klientům.“
Markéta Kosinová, kreativní ředitelka a producentka drawETC.

Původní logo

Původní logo se vyznačovalo čistotou a seriózní estetickou linkou, odpovídající době vzniku studia. Postupem let se však stalo příliš úzkým rámcem pro současnou podobu týmu a jeho práce.

Varianty loga

 

Explikace


Matúš Buranovský, drawETC.

„Antidesign není nedbalost – je to design, který si uvědomuje sám sebe. Užívá si, že je designem a nesnaží se jen slepě zopakovat konvence. Chtěli jsme vytvořit identitu, která si zachovává cit pro hranice, ale zároveň je s lehkostí posouvá. Kresba pro nás zůstává základem, ale snažili jsme se ji vrátit do její původní autentické podoby – svobodné, hravé a lidské.“

Zakladatel studia a ilustrátor Vladimír Strejček připomíná vývoj: „Myslím, že za ty roky námi hodně prostoupila sebedůvěra a to je na nás vidět. Naše první pokusy o identitu, před více než 20 lety, byly seriózní, designové – nebyli jsme tak hraví, jak jsme chtěli, protože jsme se báli, abychom nebyli ‚moc‘. A to se postupně změnilo. Dnes si můžeme dělat s naší image v podstatě co chceme, protože za nás mluví hlavně naše práce, která je za ty dvě dekády monstrózních rozměrů.“ K hodnotám, které přetrvaly, dodává: „Zůstal a hlavně narostl nadhled, schopnost dělat si chytrou legraci ze všeho kolem nás. Právě pro tuhle lehkost a chytrost si nás klienti vybírají, a přestože jsme už trochu dinosauři české scény, pořád nás oslovují, protože jsme fresh. A tahle svěžest, sebedůvěra a lehkost je podle mě i v našem novém rebrandingu.“

Písmo

  • Gates, Contextype, Robert Finkeie a Michal Chrastina
  • Vlastní upravený rukopisný font, upravený Žofií Kosovou

Tým:

Ukázky webu

Zdroj a foto: drawetc.com

Sending
Hodnocení čtenářů
3.75 (4 hlasy)