• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Uber

Wolff Olins

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4 (8 hlasů)

Uber se velmi rychle rozvíjí, vydělává a investuje do technologií a aut bez řidiče, kromě toho se v roce 2019 chystá na vstup na veřejnou burzu. Uberu se zkrátka daří, ať už s jeho působením na trhu někteří budou souhlasit, nebo ne. Během krátkých osmi let se stal Uber globální mobilní službou, a aby byla všemi jasně rozpoznatelná, zaslouží si efektivnější logo a redesign celé své mobilní aplikace. K úpravám značky dochází již poněkolikáté, tak se pojďme podívat blíže, o co jde tentokrát.

Příběh velkého úspěchu a proměna loga

Dva přátelé nemohli v roce 2008 v Paříži sehnat taxi. O rok později Garrett Camp a Travis Kalanick vytvořili službu UberCab na pronájem limuzín, a fungovali pod červeným logem „UC“. Po nějaké době službu rozšířili i na ostatní auta a slovo „cab“ se z názvu i loga vytratilo. V roce 2012 došlo k velké změně, logem se stalo písmeno „U“ ve čtvercovém rámu, které mělo svislé tahy nahoře zahnuté dovnitř, název měl u písmene „U“ a „R“ malou kudrlinku, vše ve stříbrno šedo modrém provedení. V roce 2016 se logem Uberu stala čtvercová ikona s bílým přerušeným kruhem uprostřed. Barevnost pozadí se lišila podle zemí, v Číně převládala červená, v Indii zase tyrkysová.

Základní ozkoušené principy

Podle průzkumů a analýz tým z Uberu zjistil, že je třeba využít poznávací znamení, které už si lidé během let osvojili a s touto aplikací spojili. Jsou to černá barva, zdomácnělý název a počáteční písmeno „U“, které se zdát být lepší, než méně čitelný čtvercový symbol používaný doteď. Název služby psaný vlastním písmem Uber Move komunikuje lépe, než původní bílá ikonka na černém pozadí. Dobře řemeslně zpracované jméno má zajímavé typografické detaily: dobře spárované „U“ a „b“ – i díky dolnímu dotahu – nebo dva okrouhlé tvary písmen „b“ a „e“ umístěné v centru dění. Nový vizuální systém autoři postavili na 9 principech: logo, kompozice, typografie, ikony, barva, pohyb, ilustrace, fotografie a tón hlasu.

Písmo od MCKL Type Foundry

Rebrandingu se věnovali pod vedením agentury Wolff Olins 9 měsíců, písmo Uber Move má připomínat silnice a zatáčky, což je pro klienty i partnery služby velmi známá symbolika. Základní černo bílou barevnost doplnila modrá jako symbol bezpečí a další odstíny v paletce. Ve více jak 600 městech v 65 zemích bude stejný styl používat i sesterská služba Uber Eats.

„Naše logo je snadno čitelné, přístupné a zcela poznatelné. Je opticky vyrovnané s vylepšenou světelností a správnými rozpaly mezi písmeny, s dobrým vztahem ke svému okolí, zkrátka vše napomáhá tomu, aby bylo co nejrychleji rozpoznatelné. Je globálně funkční.“ Studie Uber Design

4 písmena – logo pro všechny

Zrodil se nový jasný geometrický vizuální styl, extrémně jednoduchý, který je plný barev, piktogramů, ilustrací, různých motivů a obrázků. Předznamenává nové logo příznivější období pro Uber bez skandálů a komplikací? Uber začíná navíc expandovat i do jiných oborů, např. doručování zásilek a potravin. V San Franciscu už existují moderní Uber kanceláře navržené Uber designéry. A co Uber architektura? Že by nový inspirující Uber život?

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj: uber.design, wolffolins.com 

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4 (8 hlasů)
logo Wolff Olins

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Botanická zahrada Liberec

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce