• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Česká obec sokolská

Dynamo design

Sending
Hodnocení čtenářů
4.35 (43 hlasů)

Sokol představil nový vizuální styl, jehož autorem je studio Dynamo design. Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift — hlavní změna se týká sjednocení vizuální komunikace. Ta má za cíl změnit vnímání Sokola širokou veřejností a dát všem členům další důvod k hrdosti na svou příslušnost k Sokolu.

Vizuální prezentace Sokola za stavem členské základny a pestrou škálou moderních aktivit velmi zaostávala, působila zastarale a často amatérsky. Proto na objednávku České obce sokolské v Dynamu vznikl nový corporate design, který vychází ze strategie SOKOL 2030, kterou společně s komunikačním týmem ČOS zpracovala agentura Raul. Tým Dynama pod vedením senior designéra Jana Šlégra převedl značku Sokol do moderního vizuálního stylu, který respektuje tradici, ale zároveň hledí do budoucnosti.

„Ohlasy, které nová sokolská identita vzbudila při jejím představení v celém hnutí, jsou velmi pozitivní, místy až nadšené.” Michal Charvát, šéf marketingu ČOS

Logo

Nový vizuální styl

Explikace

Jan Šlégr, Dynamo design

„Z vlastní zkušenosti vím, že Sokol ani zdaleka není takový skanzen, jak je neustále prezentován. Proto pro mě modernizace image značky Sokol byla velkou výzvou a zároveň inspirativním zadáním. Stává se, že zadavatelé kladou přehnaný důraz na logo, ale na obrovský komunikační potenciál vizuálního stylu zapomínají. Sokol, s jeho pestrostí a bohatostí aktivit, se neobejde bez otevřeného vizuálního systému, který by efektivně pokryl celou škálu interní i externí komunikace, od znělky Sokolského zpravodaje v České televizi až po poslední nášivku na tričku.

Základním motivem se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo “sílu lví a vzlet sokolí”. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou.“

Novinkou v rámci sokolské organizace není jen samotná identita, ale i její sdílení pomocí moderních platforem pro správu a budování značky BrandCloud a Canva. To usnadní používání celého systému a přispěje k jednotné a okamžitě rozpoznatelné prezentaci Sokola na všech úrovních od ústředí až k jednotlivým sportovním oddílům.

Nová identita je určena jak pro využití při sportovních aktivitách, tak i společenských událostech, které sokolové pořádají. Nechybí ani atraktivní merchandising.

Ukázky vizuálního stylu

Aplikace vizuálního stylu

„Sokolský běh republiky 28. 10. 2019 byl jedním z prvních eventů, které už plně nesly novou vizuální identitu Sokola. Ukázalo se, jak je výrazná, originální a přitom hravá. Všichni startující dostali trička v „sokolské“ červené, která potom zcela ovládla nejen start v Tyršově domě, ale i trasu běhu v Petřínských sadech. Kombinace sokolských fontů Tyrš a Fügner zdůrazňuje jedinečnost sokolských hodnot a hesel,“ říká Marek Brodský, manažer komunikace Česká obec sokolská.

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Foto: archiv České obce sokolské

Další práce Dynamo design

Český volejbal

Český Lev

Zdroj a foto: dynamodesign.cz, sokol.eu

Sending
Hodnocení čtenářů
4.35 (43 hlasů)
BrandCloud Dynamo design Jan Šlégr logo Vojtěch Říha

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce