Článek

Febiofest má nový vizualní styl — autory jsou Martin Marušinec a Aleš Mička ze studia Touch

Jubilejní 25. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest se ponese v duchu oslav a do nové etapy vstupuje s pozměněným názvem a novou vizuální identitou od  Touch Branding.

Nechte se unést

Jméno Febiofest, které vychází ze jména produkční společnosti Febio, zakladatele a prezidenta Fera Feniče, postupně ustupuje do pozadí. Přehlídka se bude prezentovat novým jménem Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest. Další změnou je „omlazení“ festivalu, které má přilákat nové, zejména mladší publikum. S tímto zadáním pracovali účastníci výběrového řízení na nový vizuální styl, ze kterého vyšel vítězně návrh studia Touch s tématem „Nechte se unést“.

„Zadání pro novou identitu bylo velmi podrobné a obsahovalo mnoho nutných prvků, které designéři měli za úkol sladit dohromady. V identitě mělo hrát významnou roli město Praha, celkové vyznění mělo být atraktivní pro nové skupiny diváků, aniž by odradilo skalní fanoušky, vizuál měl působit filmově a zároveň mladě a svěže,“ říká o zadání Šárka Bušková, která projekt řídí na straně zadavatele.

Tři koncepty ve výběrovém řízení

Studio Touch přineslo do výběrového řízení celkem tři koncepty. Kromě celkové změny vizuální identity a posunu na úroveň jiných evropských festivalů (zejména Berlinale), bylo v zadání specifikováno, že se má posílit vztah festivalu a města Prahy. Klient preferoval koncept s myšlenkou a možností dlouhodobého rozvíjení konceptu, docílení filmového dojmu, efektnosti a glamour.

“V prvním konceptu, který jsme si pracovně nazvali „Červený koberec“, jsme zkombinovali ten nejsilnější symbol všech velkých festivalů a město Praha do jednoho vizuálu. Líbilo se nám, že tento symbol funguje jak ve vizuálu, tak i v reálném prostředí. Červený koberec je symbol srozumitelný širokému publiku a jasně asociuje svět velkých filmových hvězd” říká o tomto konceptu Aleš Mička, design ředitel studia Touch.

Druhý koncept, který nakonec zvítězil, symbolizuje zážitek, který se dostaví po zhlédnutí obzvlášť silného filmu. Jde o ten moment, kdy film skončí, ale divák se ještě pořád „nese“ v náladě a emocích, které u něj film vyvolal. Studio Touch připravilo dvě varianty vizuálu, jednu noční a druhou denní. Noční varianta byla víc snová, nadpřirozená a inspirací zde byla estetika filmů režiséra Michela Gondryho. Klient preferoval druhou variantu, se kterou se pak dále pracovalo. Původní headline „Nechte se povznést“ se časem upravil na stávající „Nechte se unést“. Toto téma bude festival dále rozpracovávat i v dalších ročnících, ale pokaždé v trochu jiném ztvárnění.

Poslední, třetí koncept, byl podle studia Touch divokou kartou. “Chtěli jsme prezentovat i něco víc ulítlého a vytvořit jakéhosi maskota festivalu. Tyto dvě postavy, které by měly místo hlavy velké oči, by pak mohli fungovat i v rámci festivalu samotného. Zúčastnili by se všech festivalových akcí, předávali by ceny, vítali by návštěvníky festivalu v kině a tak dále. Časem by se ti to postavičky staly pro festival tím, čím je medvěd po Berlinale“, vysvětluje záměr Martin Marušinec, kreativní ředitel studia Touch.

Vizuály tohoto ročníku dostal na starosti fotograf Miro Minarovych, který má za sebou mnohé úspěšné a mezinárodně oceňované kampaně. Focení probíhalo na střeše OD Kotva, kde je krásný výhled na Pražský hrad i Žižkovskou televizní věž. Focení bylo od začátku koncipované s minimem postprodukce. Casting a produkci focení zařídila Veronika Menschiková.

Se změnou jména přišlo i nové logo a korporátní identita. „Od počátku jsme věděli, že vizuální styl bude postaven na silné fotce, proto je design minimalistický,“ vysvětluje Neil Johnston, který novou identitu navrhnul. Klíčové je použití písma Platform, geometrického sans serifu s velmi charakteristickými tvary některých písmen. „Díky dobře vybranému fontu a mírnému natočení a zkosení písma, vzniknul typografický styl, který funguje jako unikátní rozpoznávací prvek pro design a sazbu festivalových materiálů,“ dodává Aleše Mička, který design supervizoval.

Studio Touch mělo na starosti vytvoření základních vizuálů a principů identity. Do finální podoby materiály následně připravilo DTP studio wyc.design a za webstránkou festivalu stojí White Gorila.

Febiofest se bude konat 15.—23. března 2018. Program najdete na stránkách festivalu.

Další práce studia Touch:

Studio Touch Branding redesignovalo logo i čtvrtletník Aspen Institute Central Europe

Logo nástupce Opencard – Lítačka – je inspirováno dopravní mapou Prahy

Zdroj a foto: touchbranding.com