• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Vítězem tendru na úpravu loga České pojišťovny je Lumír Kajnar

Česká pojišťovna

Tento týden bylo oficiálně představeno nové logo České pojišťovny, které vzešlo z více než ročního neveřejného tendru vyhlášeného v červnu 2010. V konkurenci desítek návrhů oslovených českých grafických studií byl vybrán návrh Lumíra Kajnara.

-

Úryvek ze zadávací dokumentace klienta jasně specifikoval své potřeby: “Cílem tohoto zadání je úprava loga společnosti Česká pojišťovna – v různých úrovních volně vycházející z aktuální podoby loga společnosti. Návrh nového loga by měl vyjadřovat charakter společnosti a zároveň by měl respektovat určitý časový vývoj, aby byla dodržena kontinuita s dříve používanými podobami loga ČP. Základem je stávající složení (štít s lipovými listy a logotypem v modrožluté kombinaci). V návrzích je možné přistoupit ke změně fontu, prostorového rozložení, je možné graficky zasahovat do stávajícího štítu s lipovými listy a pracovat s proporcemi.”

V průběhu šesti prezentačních kol se klíčovým požadavkem na kvalitu loga stala jednoduchost. Původní symbol od akademického sochaře Zdeňka Kolářského z roku 1971 se tak přerodil do současného vizuálního jazyka, přesto nezměnil nic na svém významu a síle.

-

-

Typografickou podporu zajišťoval Tomáš Brousil ze studia Suitcase Type Foundry, jehož písmo Tabac Sans se zároveň stalo podkladem nového korporátního písma pojišťovny. Animovanou verzi loga zpracovalo studio Oficina, které zároveň natočilo prezentační film, kde se prolíná 185-letá historie České pojišťovny s dynamikou současného světa. Logo a nový claim společnosti “Pomáháme vám jít dál” se představí v reklamní kampani, která se spouští v sobotu 8. října.

Lumír Kajnar sestavil kompletní sadu log pro všechny varianty a jejich technických parametrů. Reklamní kampaň a vizuální styl komunikace vznikly v reklamní agentuře EuroRSCG. Inovovaná identita se týká celé skupiny Česká pojišťovna, všech dceřinných společností, sub-brandů i sponzorských značek. Kompletní změny identity společnosti včetně redesignu poboček se budou provádět postupně v průběhu příštího roku.

-

-

-

Zdroj a foto:
Lumír Kajnar

Design portal

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/ceska-pojistovna-logo-kajnar.html

07.10.11

 

 

logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Botanická zahrada Liberec

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce