• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Sám sobě autorem i divákem – logo YouTube v novém

YouTubeSám sobě autorem i divákem – logo YouTube v novém

Služba YouTube šíří po celém světě originální videa, informace a inspiraci. Miliardy lidí sledují a sdílí výtvory malých i velkých tvůrců a inzerentů. Nové logo ve výrazně červené barvě přímo vybízí ke kliknutí a spuštění dalších ještě nezhlédnutých záběrů a filmů. Není pochyb o tom, že i s novou tváří bude YouTube dále zpříjemňovat čas strávený u displejů a že bude dále útočit na otázku autorských práv a cenzury.

O YouTube

Největší internetový server pro videosoubory založili v únoru 2005 tři zaměstnanci PayPalu. Následující rok byl zakoupen společností Google asi za 37 miliard Kč, v současné době má 54 jazykových verzí. Od 9. 10. 2008 má YouTube i českou verzi.

Úspěšný Čech v Americe a šéf obsahu YouTube Robert Kyncl říká, že celosvětově sleduje YouTube na mobilních zařízeních 30 % diváků a jsou i země, jako například Jižní Korea a některé arabské státy, kde je to přes 50 %. Přesto nemá ambice nahradit televizi, podle Roberta Kyncla je to lákavý doplněk, který patří do kapsy a dává prostor tvořivému internetovému publiku.

 

Původní logo

Logo YouTube se v průběhu let příliš nezměnilo. Dlouho používaný nápis částečně uzavřený v červené bublině jen přišel o některé ze svých lesků.

-
Starší verze loga YouTube, zdroj: wikimedia.org

-
Současná verze loga YouTube, zdroj: youtube.com

Redesign nebo jen alternativa?

Nová podoba loga YouTube je ukázkou vizuální jednoduchosti a propracovanosti. Kombinace nenáročné typografie, minimálního stínování a signální červené barvy splňují současné požadavky na internetovou grafiku. Okénko uprostřed rumělkové plochy ve tvaru obrazovky upozorňuje na trojúhelník uprostřed – tlačítko Play.

Logo už můžete najít v ikonkách na Androidu a iOS, nově také v profilech na sociálních sítích YouTube (Facebook, Twitter). Zástupci Googlu ale uvedli pro The Verge, že na webu se logo měnit nebude. Tradiční You a v bublině schované Tube zatím zůstane.

Možná zatím v YouTube nechtějí být spojováni jen s plochým červenobílým symbolem přehrávání…

-

-
Nové logo a pattern, zdroj: facebook.com

 

Pro zajímavost

Přeskakování reklam na YouTube vymyslel Shishir Mehrotra, mladší kolega Roberta Kyncla. Nejprve bláznivý nápad s TrueView se ujal a nyní funguje efektivně a přináší dost peněz i pro inzerenty, protože lidé se rádi podívají na dobře udělanou reklamu.

Autor:
Marcela Šromová

Design portal

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/youtube-nove-logo.html

04.09.13

logo

Související články

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Jednou větou…

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Jednou větou…

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Jednou větou…

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Radotín

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce